חב"דפדיה:דיווח על טעויות/ארכיון 1: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 959: שורה 959:


== [[יוסף קאפח]] ==
== [[יוסף קאפח]] ==
 
{{/מצב|לא טעות}}
אני דרדעית. והרב יוסף קאפח או מארי כפי שקוראים אצלנו בתימן היה דרדעי. כמו סביו הגדול. אביו נפטר בגלל הלשנת המתנגדים לאימאם ששלח חיילים והוא (ר' דוד) נפטר מהמכות. והם הלשינו שוב וכמעט גרמו שיחטפו את הרב יוסף קאפח אבל האימאם היה יחסית הוגן אז ואמר לסביו שיחתן אותו וכך לא יוכלו המתנגדים להתנכל לו עוד. דרך אגב, אבי אומר שכל הסכסוך היה בגלל שהאימאם היה אז נוח. דבר יוצא דופן בתימן. בחינת היה להם זמן להתעסק בשטויות. ודרדעים לא מתנגדים לקבלה. הם רק לא פוסקים ממנה להלכה. כך שאל תקטינו אותם. לא אץ הדרדעים ולא את סביו הגדול שכל תורתו ממנו. יש תורה שבכתב, אחר כך בעל פה ואחר כך קבלה. שכל המתנגדים יעשו חשבון נפש על כל מה שעוללו לחינם. אנחנו נמשיך לעבוד מול ה' בלבד.
אני דרדעית. והרב יוסף קאפח או מארי כפי שקוראים אצלנו בתימן היה דרדעי. כמו סביו הגדול. אביו נפטר בגלל הלשנת המתנגדים לאימאם ששלח חיילים והוא (ר' דוד) נפטר מהמכות. והם הלשינו שוב וכמעט גרמו שיחטפו את הרב יוסף קאפח אבל האימאם היה יחסית הוגן אז ואמר לסביו שיחתן אותו וכך לא יוכלו המתנגדים להתנכל לו עוד. דרך אגב, אבי אומר שכל הסכסוך היה בגלל שהאימאם היה אז נוח. דבר יוצא דופן בתימן. בחינת היה להם זמן להתעסק בשטויות. ודרדעים לא מתנגדים לקבלה. הם רק לא פוסקים ממנה להלכה. כך שאל תקטינו אותם. לא את הדרדעים ולא את סביו הגדול שכל תורתו ממנו. יש תורה שבכתב, אחר כך בעל פה ואחר כך קבלה. שכל המתנגדים יעשו חשבון נפש על כל מה שעוללו לחינם. אנחנו נמשיך לעבוד מול ה' בלבד. {{אנונימי}}
:תודה רבה על סיפור הדברים אך אין זה אנציקלופדי. בברכה, [[משתמש:יוסף בן מלמד|יוסף בן מלמד]]  ~ <font size="3"><span style="color:#0000FF;"> [[שיחת משתמש:יוסף בן מלמד|יחי המלך המשיח!]]</span></font>  ~ <font size="2">(17:15, י' בתמוז, ה'תשפ"ג)</font>.


== [[משתמש:חוקר]] ==
== [[משתמש:חוקר]] ==

תפריט ניווט