שיחה:אחליפו דוכתייהו: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
שורה 11: שורה 11:
, "ולכן גם בחיצוניותן הם מופשטים מהשגת הנבראים" אינו ברור מה בא לומר
, "ולכן גם בחיצוניותן הם מופשטים מהשגת הנבראים" אינו ברור מה בא לומר
," ורק הכלים - הם אלו שחושפים את הציור שבהם" בזה באת לתווך ולומר שבאמת האור פשוט בשרשו אלא שכתבת שהכלי חושף את הציור שבהאור.הנה זה סותר א"ע כי זה נכון לפי תיווך הארי והרמק כי אם נאמר שהאור פשוט אין הכלי יכול להביא ממנו י גילוי את ציורו כי אין בו שום ציור אלא כל הציור מהכלים {{שכח|מ"מ וילהלם}}
," ורק הכלים - הם אלו שחושפים את הציור שבהם" בזה באת לתווך ולומר שבאמת האור פשוט בשרשו אלא שכתבת שהכלי חושף את הציור שבהאור.הנה זה סותר א"ע כי זה נכון לפי תיווך הארי והרמק כי אם נאמר שהאור פשוט אין הכלי יכול להביא ממנו י גילוי את ציורו כי אין בו שום ציור אלא כל הציור מהכלים {{שכח|מ"מ וילהלם}}
== [[אחליפו דוכתייהו]] ==


שיטה ב.  שה[[אורות מצויירים]], שגם באורות מצד עצמם - בטרם התלבשותם בכלים - ישנה התחלקות והגדרה, כמו "אור החסד" "אור הגבורה" וכדומה, לפי שהם רק התפשטות מעצם האורות כפי שהם כלולים ב[[עצמות ומהות|עצמות]] [[אור אין סוף]] ב"ה, לפיכך הם מוגדרים ומחולקים לעשר. אלא שמכל מקום ההגדרה שבאורות אינה ממשית ומוחשית, נראית וגלויה ל[[נבראים]], וביחס לנבראים - האורות מופשטים לגמרי, ואלמלא התלבשות האורות בכלים המוגבלים אשר חושפים את ההגדרה והציור הפנימי והנעלם שבאורות - אין באפשרות האורות לרדת ולפעול בקרב הנבראים.  
שיטה ב.  שה[[אורות מצויירים]], שגם באורות מצד עצמם - בטרם התלבשותם בכלים - ישנה התחלקות והגדרה, כמו "אור החסד" "אור הגבורה" וכדומה, לפי שהם רק התפשטות מעצם האורות כפי שהם כלולים ב[[עצמות ומהות|עצמות]] [[אור אין סוף]] ב"ה, לפיכך הם מוגדרים ומחולקים לעשר. אלא שמכל מקום ההגדרה שבאורות אינה ממשית ומוחשית, נראית וגלויה ל[[נבראים]], וביחס לנבראים - האורות מופשטים לגמרי, ואלמלא התלבשות האורות בכלים המוגבלים אשר חושפים את ההגדרה והציור הפנימי והנעלם שבאורות - אין באפשרות האורות לרדת ולפעול בקרב הנבראים.  
שורה 18: שורה 16:
"לפי שהם רק התפשטות מעצם האורות כפי שהם כלולים ב[[עצמות ומהות|עצמות]] [[אור אין סוף]] ב"ה, לפיכך הם מוגדרים ומחולקים לעשר" מקור לזה? לכאורה הלשון ממש אינו מדוייק
"לפי שהם רק התפשטות מעצם האורות כפי שהם כלולים ב[[עצמות ומהות|עצמות]] [[אור אין סוף]] ב"ה, לפיכך הם מוגדרים ומחולקים לעשר" מקור לזה? לכאורה הלשון ממש אינו מדוייק
"אלא שמכל מקום ההגדרה שבאורות אינה ממשית ומוחשית, נראית וגלויה ל[[נבראים]], " גם זה אינו מדוייק כלל
"אלא שמכל מקום ההגדרה שבאורות אינה ממשית ומוחשית, נראית וגלויה ל[[נבראים]], " גם זה אינו מדוייק כלל
"ואלמלא התלבשות האורות בכלים המוגבלים אשר חושפים את ההגדרה והציור הפנימי והנעלם שבאורות - אין באפשרות האורות לרדת ולפעול בקרב הנבראים. " גם זה חסר דיוק ייתכן שהוא אמת אלא שלא בזה הוא גדר השיטה שאורות מצויירים {{שכח|מ"מ וילהלם}}
"ואלמלא התלבשות האורות בכלים המוגבלים אשר חושפים את ההגדרה והציור הפנימי והנעלם שבאורות - אין באפשרות האורות לרדת ולפעול בקרב הנבראים. " גם זה חסר דיוק ייתכן שהוא אמת אלא שלא בזה הוא גדר השיטה שאורות מצויירים {{לא חתם|מ"מ וילהלם}}

תפריט ניווט