שיחה:ישראל אריה לייב שניאורסון: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 186: שורה 186:
1. השאלה היא האם לכתוב על אחיו של הרבי 'ר' או 'הרב' וכיו"ב, או שלא לכתוב תואר בכלל מלבד בפתיח שאפשר את התואר הו"ח אי"א עוסק בצ"צ וכו'.  
1. השאלה היא האם לכתוב על אחיו של הרבי 'ר' או 'הרב' וכיו"ב, או שלא לכתוב תואר בכלל מלבד בפתיח שאפשר את התואר הו"ח אי"א עוסק בצ"צ וכו'.  


2. ראשית מה ידוע לנו שהרבי עצמו כתב אודתיו, או לפחות הגיה שכתבו אודותיו. : הובא עד כה מקור אחד עם 'הרב' והוא בהקדמה לקונטרס י"ג אייר תש"נ. מנגד יש לנו 'משנה אחרונה' מקוטנרס תנש"א שבה אין 'הרב' ולכאורה יש סיבה מדוע שונה התואר מתש"נ לתנש"א. בנוסף לזה יש 2 מקורות, שלדעתי הם בעלי משקל רב יותר גם כאשר כל אחד מהם לחוד, למול הקדמה לקונטרס. 1. המצבה שברור שכל מילה בה נכתבה בכוונת מכוון. 2. [[קונטרס דבר מלכות י"ב]], שיצא לבקשת הרבי, וחולק על בידיו הק', כשעל חלקו האחורי הקדשה: לזכרון הוו"ח אי"א נו"צ ובעל מדות ישראל אריה לייב . . שגם המשכה מאוד אישי ביחס לרבי, אזכור של אחיו דובער הי"ד, ושל אביו רלוי"צ. כפי שמופיע בערך על הקונטרס הנ"ל הרבי כשהרבי ביקש להדפיס בנ.י. את הקונטרס כפי שפלס הו"ל באה"ק, התייחס בפרטות להקדשה וביקש שיודפס עם הקדשה זו. [[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] ב' בסיוון ה'תשפ"ג 20:36, 22 במאי 2023 (UTC)
2. ראשית מה ידוע לנו שהרבי עצמו כתב אודתיו, או לפחות הגיה שכתבו אודותיו. : הובא עד כה מקור אחד עם 'הרב' והוא בהקדמה לקונטרס י"ג אייר תש"נ. מנגד יש לנו 'משנה אחרונה' מקוטנרס תנש"א שבה אין 'הרב' ולכאורה יש סיבה מדוע שונה התואר מתש"נ לתנש"א. בנוסף לזה יש 2 מקורות, שלדעתי הם בעלי משקל רב יותר גם כאשר כל אחד מהם לחוד, למול הקדמה לקונטרס. 1. המצבה שברור שכל מילה בה נכתבה בכוונת מכוון. 2. [[קונטרס דבר מלכות י"ב]], שיצא לבקשת הרבי, וחולק על בידיו הק', כשעל חלקו האחורי הקדשה: לזכרון הוו"ח אי"א נו"צ ובעל מדות ישראל אריה לייב . . שגם המשכה מאוד אישי ביחס לרבי, אזכור של אחיו דובער הי"ד, ושל אביו רלוי"צ. כפי שמופיע בערך על הקונטרס הנ"ל הרבי כשהרבי ביקש להדפיס בנ.י. את הקונטרס כפי שפלס הו"ל באה"ק, התייחס בפרטות להקדשה וביקש שיודפס עם הקדשה זו. לסיכום 3 מקורות מול 1, נגד כתיבת 'הרב'.


3. ישנם מקורות כגון 'התקשרות' והספר 'תולדות לוי"צ, אבל דומני שהשיקול העיקרי כאן צריך להיות
3. ישנם מקורות כגון 'התקשרות' והספר 'תולדות לוי"צ, אבל דומני שהשיקול העיקרי כאן צריך להיות כיצד הרבי עצמו כותב או מאשר לכתוב. [[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] ב' בסיוון ה'תשפ"ג 20:37, 22 במאי 2023 (UTC)
19,207

עריכות

תפריט ניווט