שיחה:רבי יוסף יצחק שניאורסון (אדמו"ר הריי"צ): הבדלים בין גרסאות בדף

אין תקציר עריכה
שורה 117: שורה 117:
שמעתי פעם שיש הקלטה(ות?) של הרבי הריי"צ שמסתובבת בין התמימים ואנ"ש שי', מישהו יודע על קישור אלי', ומה הסיפור שלה/איך בטוחים שזה הרבי הריי"צ? --[[מיוחד:תרומות/213.151.56.48|213.151.56.48]] 20:38, 21 במאי 2022 (UTC)
שמעתי פעם שיש הקלטה(ות?) של הרבי הריי"צ שמסתובבת בין התמימים ואנ"ש שי', מישהו יודע על קישור אלי', ומה הסיפור שלה/איך בטוחים שזה הרבי הריי"צ? --[[מיוחד:תרומות/213.151.56.48|213.151.56.48]] 20:38, 21 במאי 2022 (UTC)


*תשובה: א' הת' מירושלים: ההקלטה של שיחת הרבי הריי"צ נמצאת באתר חב"ד אינפו ובאתר לחלוחית חסידית [חפש בגוגל]. יש גם הקלטה נוספת באתרים הנ"ל של חסידים מנגנים בהתוועדות עם הרבי הריי"צ. כנראה שיש אנשים שהעידו שזה קולו הקדוש [כי יש כו"כ אנשים שיכולים להעיד על כך, וביניהם הרב קרינסקי, הרב פוזנר מארה"ב ועוד] ואולי עותק מההקלטה נשאר אצל א' מאנ"ש, כדלהלן. בספר ימי מלך, ח"ב, עמ' 615 כתוב שהרבי מה"מ אמר על ההקלטה של הרבי הריי"צ מי"ט כסלו - הקלטה שהקליט ר' יהודה לייב גולדשטיין  ושר' דוד גולדשטיין מסר לרבי - שלא נראה לו שיהא זה לתועלת הרבים היות וקשה מאד להבין המילים, ורק אחד שיכול לצייר את דמות הרבי הריי"צ בעת שמדבר - יכול להבין. ההקלטה נשארה אצל הרבי מה"מ. גם כתוב שם שהרבי שאל אם עשו העתק מההקלטה וגולדשטיין ענה שלא. ע"כ מהספר. עיין שם. ברור שהכוונה להקלטה שלפנינו ושהתפרסמה כעת. ייתכן שבכל זאת נשאר עותק נוסף אצל אחד החסידים, וכך זה התפרסם כעת. אמנם נראה לי שלא נכון שפרסמו את ההקלטה כי כידוע דיבורו הק' של הרבי הריי"צ היה קשה להבנה בשנים האחרונות כתוצאה מייסוריו בגשמיות (עיי' היטב בשיחת הרבי בהתוועדויות תשנ"ב, חלק ב, עמ' 146, סעיף יב) והרבי לא היה בעד פרסום ההקלטה - כנ"ל, ותמוה שפרסמוה.
*תשובה: א' הת' מירושלים: ההקלטה של שיחת הרבי הריי"צ נמצאת באתר חב"ד אינפו ובאתר לחלוחית חסידית [חפש בגוגל]. יש גם הקלטה נוספת באתרים הנ"ל של חסידים מנגנים בהתוועדות עם הרבי הריי"צ. כנראה שיש אנשים שהעידו שזה קולו הקדוש [כי יש כו"כ אנשים שיכולים להעיד על כך, וביניהם הרב קרינסקי, הרב פוזנר מארה"ב ועוד] ואולי עותק מההקלטה נשאר אצל א' מאנ"ש, כדלהלן. בספר ימי מלך, ח"ב, עמ' 615 כתוב שהרבי מה"מ אמר על ההקלטה של הרבי הריי"צ מי"ט כסלו - הקלטה שהקליט ר' יהודה לייב גולדשטיין  ושר' דוד גולדשטיין מסר לרבי - שלא נראה לו שיהא זה לתועלת הרבים היות וקשה מאד להבין המילים, ורק אחד שיכול לצייר את דמות הרבי הריי"צ בעת שמדבר - יכול להבין. ההקלטה נשארה אצל הרבי מה"מ. גם כתוב שם שהרבי שאל אם עשו העתק מההקלטה וגולדשטיין ענה שלא. ע"כ מהספר. עיין שם. ברור שהכוונה להקלטה שלפנינו ושהתפרסמה כעת. ייתכן שבכל זאת נשאר עותק נוסף אצל אחד החסידים, וכך זה התפרסם כעת. אמנם נראה לי שלא נכון שפרסמו את ההקלטה כי כידוע דיבורו הק' של הרבי הריי"צ היה קשה להבנה בשנים האחרונות כתוצאה מייסוריו בגשמיות (עיי' היטב בשיחת הרבי בהתוועדויות תשנ"ב, חלק ב, עמ' 146, סעיף יב) והרבי לא היה בעד פרסום ההקלטה - כנ"ל, ותמוה שפרסמוה. {{אנונימי}}