פתיחת התפריט הראשי

שינויים

נוספו 2 בתים ,  17:35, 4 באפריל 2023
אין תקציר עריכה
==היסטוריה==
במקום זה נערכה החנוכת הבית של בית הכנסת 770 ב[[כ"א אלול]] [[תש"א]]. בהשתתפות כ"ק [[אדמו"ר מהורייהריי]] שאמר [[מאמר ]] ד"ה "על שלושה דברים העולם עומד".
המקום שימש בתחילה כבית הכנסת המרכזי ב-770, אולם לאחר הרחבת מרתף הבנין והכשרתו לבית כנסת רחב יותר ("הזאל הגדול"), נשאר המקום כבית הכנסת המישני ומהווה חדר לימודים של ישיבת [[תומכי תמימים המרכזית 770]].
[[קבלת הנשיאות של הרבי ]] באופן רשמי, ב[[התוועדות עם הרבי|התוועדות]] [[י' בשבט]] [[תשי"א]], הייתה בחדר זה וכן שאר התפילות וההתוועדויות של הרבי נערכו שם. לאחר בניית "הזאל הגדול" עבר הרבי להתוועד ולהתפלל בשבתות וחגים ב"זאל הגדול", אך עד לשנת [[תשמ"ט]] המשיך הרבי להתפלל את תפילות ימות החול ב"זאל הקטן" ולעיתים נדירות אף התוועד שם{{הערה|לדוגמא: [[התוועדות עם הרבי|התוועדות]] [[פורים]] [[תשמ"א]]}}. בשנת [[תשמ"ד]] החלו לערוך את ה[[יחידות כללית|יחידויות כלליות]] ב"זאל הקטן" וכן את פגישת הרבי עם חברי [[קרן לפיתוח מחנה ישראל]]. עד היום מתקיים במקום זה מעמד [[ברכת התמימים]] בערב יום הכיפורים.
בימי החול בשנים בהם התפלל [[הרבי]] ב[[זאל הקטן]] את תפילות [[מנחה]] ו[[ערבית]], היה הרבי יושב בפינה הצפונית מזרחית סמוך לדלת הכניסה. בימים שני וחמישי היה הרבי משתתף גם ב[[קריאת התורה]] שהתקיימה, והחל משנות המ"מים הסכים הרבי שיעמידו לו בשעה זו סטנדר קטן על השולחן. ב[[שבת]]ות ו[[יום טוב|ימים טובים]] נהג הרבי לשבת במקום סמוך לדלת שעוברת לחדר שני של הזאל הקטן.
846

עריכות