1,625
עריכות
שורה 26: | שורה 26: | ||
הנפש יכולה להיות נתונה בו זמנית בשתי תנועות הפכיות של בכיה וחדוה, כפי שהזוהר מספר על רבי אלעזר בנו של [[רבי שמעון בר יוחאי]], שכאשר שמע סודות התורה מאביו בענין [[חורבן בית המקדש]] העיד על עצמו: "בְּכִיָיה תְּקִיעָא בְּלִבָּאִי מִסִּטְרָא חֲדָא, וְחֶדְוָותָא בְּלִבָּאִי מִסִּטְרָא אָחֳרָא"{{הערה|זוהר חלק ג' דף עה עמוד א'.}}, כלומר שבכיה תקועה בליבו מצד אחד כיון שעתה עמד על גודל החורבן, ויחד עם זאת מצד שני חדווה 'תקועה בליבו' מסודות התורה העמוקים שנתגלו לו. | הנפש יכולה להיות נתונה בו זמנית בשתי תנועות הפכיות של בכיה וחדוה, כפי שהזוהר מספר על רבי אלעזר בנו של [[רבי שמעון בר יוחאי]], שכאשר שמע סודות התורה מאביו בענין [[חורבן בית המקדש]] העיד על עצמו: "בְּכִיָיה תְּקִיעָא בְּלִבָּאִי מִסִּטְרָא חֲדָא, וְחֶדְוָותָא בְּלִבָּאִי מִסִּטְרָא אָחֳרָא"{{הערה|זוהר חלק ג' דף עה עמוד א'.}}, כלומר שבכיה תקועה בליבו מצד אחד כיון שעתה עמד על גודל החורבן, ויחד עם זאת מצד שני חדווה 'תקועה בליבו' מסודות התורה העמוקים שנתגלו לו. | ||
אדמו"ר הזקן מביא ענין זה פעמיים בספר התניא{{הערה|לקוטי אמרים פרק ל"ד, ואגרת התשובה פרק י"א.}}, | אדמו"ר הזקן מביא ענין זה פעמיים בספר התניא{{הערה|לקוטי אמרים פרק ל"ד, ואגרת התשובה פרק י"א.}}. היינו, מאחר והמרירות על ריחוקו מהשם נובעת מסיבה הקשורה לנפש הבהמית ולעומת זאת השמחה מקרבת ה' נובעת מהנפש האלוקית, יכול הבינוני{{הערה|הרבי מוכיח שמדובר דווקא על בינוני בדרגה גבוהה, ולא על "סתם" בינוני.}} להיות בו בזמן במרירות ובשמחה{{הערה|ראו עוד שיחת אדמו"ר הריי"צ פרשת פנחס, ש"ת.}}. | ||
==הדמעות בגאולה== | ==הדמעות בגאולה== |
עריכות