רחום: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 14 בתים ,  26 בנובמבר 2022
אין תקציר עריכה
(קידוד קישורים)
אין תקציר עריכה
שורה 7: שורה 7:
מידה זו היא כבר חלק מהצמצומים, כי מצד עצמותו הרי לא שייך בחינת מדות רחום וחנון, אלא א"כ שייך בחינת עולם ובריות שתפול עליהם מדת הרחמים. וכמ"ש ב[[אוצרות חיים]] בתחלתו "כי אם אין בעולם מי שיקבל רחמים ממנו איך יקרא רחום".
מידה זו היא כבר חלק מהצמצומים, כי מצד עצמותו הרי לא שייך בחינת מדות רחום וחנון, אלא א"כ שייך בחינת עולם ובריות שתפול עליהם מדת הרחמים. וכמ"ש ב[[אוצרות חיים]] בתחלתו "כי אם אין בעולם מי שיקבל רחמים ממנו איך יקרא רחום".


וזהו זכור רחמיך ה' וחסדיך כי מעולם המה, שהמדות אלו הם בגדר עלמין, וא"כ לגבי מהותו ועצמותו ית' שאינו בגדר עלמין כלל. וגם עכשיו אפילו שנתהוו העולמות מ"מ כולא קמיה כלא חשיב, דהיינו שבאמת הוא לבדו הוא כמו קודם שנברא העולם וכל הנבראים בטלים במציאות כביטול זיו השמש כשהוא תוך גוף השמש{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/adhaz/lkutey/24/93a&search=רחום לקוטי תורה מסעי צד, ג (סוף העמוד)]}}.
וזהו זכור רחמיך ה' וחסדיך כי מעולם המה, שהמדות אלו הם בגדר עלמין, וא"כ לגבי מהותו ועצמותו ית' שאינו בגדר עלמין כלל. וגם עכשיו אפילו שנתהוו העולמות מכל מקום [[כולא קמיה כלא חשיב]], דהיינו שבאמת הוא לבדו הוא כמו קודם שנברא העולם וכל הנבראים בטלים במציאות כביטול זיו השמש כשהוא תוך גוף השמש{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/adhaz/lkutey/24/93a&search=רחום לקוטי תורה מסעי צד, ג (סוף העמוד)]}}.


עניינה הוא צמצום, וכלשונו של [[המגיד ממעזריטש]]: "מה הוא רחום, פי' כי רחו"ם אותיות חומ"ר, ר"ל כי הקב"ה א"א לרחם על חומר עכור, והאיך יכול להיות במחשבה הדק מן הדק חומר עב עכור. רק אם [[צמצום|יצמצם את עצמו יתברך]] להיות ב[[חכמה|מחשבתו]] חומר, אז מרחם עליו. ומהיכן בא הצמצום הלז, זה בא אם אדם הוא רחום, אז הוא פועל שהקדוש ב"ה מלביש עצמו בלבושים ומצמצם את עצמו כביכול, וגם כן מרחם עלינו. וזהו מה הוא רחום, וזה הוא מביא רחמנות{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/magid/ot/36/167&search=רחום אור תורה עקב קטז]}}.
עניינה הוא צמצום, וכלשונו של [[המגיד ממעזריטש]]: "מה הוא רחום, פי' כי רחו"ם אותיות חומ"ר, ר"ל כי הקב"ה א"א לרחם על חומר עכור, והאיך יכול להיות במחשבה הדק מן הדק חומר עב עכור. רק אם [[צמצום|יצמצם את עצמו יתברך]] להיות ב[[חכמה|מחשבתו]] חומר, אז מרחם עליו. ומהיכן בא הצמצום הלז, זה בא אם אדם הוא רחום, אז הוא פועל שהקדוש ב"ה מלביש עצמו בלבושים ומצמצם את עצמו כביכול, וגם כן מרחם עלינו. וזהו מה הוא רחום, וזה הוא מביא רחמנות{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/magid/ot/36/167&search=רחום אור תורה עקב קטז]}}.
32,423

עריכות

תפריט ניווט