כתיבת ספר תורה: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 2,983 בתים ,  25 באוגוסט 2022
מ
מ (הגהה, ניסוח)
שורה 20: שורה 20:


בשיחה אחרת{{הערה|תו"מ-התוועדויות, תשמ"ח, ח"ב, עמ' 171.}} הסביר הרבי את השייכות של עניין כתיבת ספר תורה, לעניין [[בית מלא ספרים]], ועורר על קיום מבצע זה.
בשיחה אחרת{{הערה|תו"מ-התוועדויות, תשמ"ח, ח"ב, עמ' 171.}} הסביר הרבי את השייכות של עניין כתיבת ספר תורה, לעניין [[בית מלא ספרים]], ועורר על קיום מבצע זה.
===כתיבת ספר תורה עבור עם ישראל===
ב[[י"א ניסן]] [[תשמ"א]] ביקש הרבי ליזום כתיבת ספר תורה מיוחד שאת אותיותיו יקנו [[ילדי ישראל]] מרחבי העולם, על מנת לחזק את הקשר שלהם עם התורה ובכדי לאחד את כל [[ילדי ישראל]] סביב תורתנו הקדושה, ובשנת [[תשמ"ב]] הועברו ענייני הספר לוועד לעניני [[ספר התורה של ילדי ישראל]] שעל ידי [[בית דין רבני חב"ד]] בראשות הרב [[שמואל גרייזמן]].
ב[[התוועדות]] [[תשמ"ג]], הסביר הרבי כי על ידי כתיבת [[ספר תורה]] משותף, נוצרת [[אחדות]] בין כל חלקי עם ישראל{{הערה|1= [[תורת מנחם - התוועדויות]], '''[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=16033&hilite=4a087f1a-5bb1-432f-abc7-75b3143dd870&st=%u05e0%u05e8%u05d5%u05ea+%u05e9%u05d1%u05ea&pgnum=400 תשמ"ג ח"א]''', באתר [[היברובוקס]].}}. בנוסף, התבטא [[הרבי]] כי מצוות כתיבת [[ספר תורה]] היא המצווה האחרונה ב[[תרי"ג המצוות]], ובוודאי כאשר כלל [[ילדי ישראל]] מקיימים את המצווה האחרונה, מחישים וממהרים את ביאת ה[[גאולה]] האמתית והשלימה בקרוב ממש.
לאחר כמה חודשים, בהתוועדות ליל [[ערב ראש השנה]] [[תשמ"ב]], ב[[כ"ט אלול]] [[תשמ"א]], סיפר הרבי שהגיעו אליו בטענה מדוע כותבים ספרי תורה [[אות בספר התורה של ילדי ישראל|רק לילדים]], בעוד למבוגרים לכאורה נצרכת יותר הזכות של אות בספר תורה, ובעקבות כך, הורה הרבי שיכתבו ספר תורה עבור כל בני ובנות ישראל שלאחר בר מצוה. בהתוועדות יום השני של [[ראש השנה]] הרחיב הרבי בפרטי התכנית, ש[[תלמידי התמימים]] ישתתפו בראשונה בכתיבת ספר התורה{{הערה|"לכל לראש ישתתפו בכתיבת ספר התורה תלמידי ישיבת תומכי תמימים - שהם הכי קרובים אלינו . . ועל ידם וסמוכים עליהם אלו שלמדו בעבר".}}, ועל ידם יהיו שותפים כל שאר עם ישראל. כהמשך לזה הורה הרבי שהנהלת תומכי תמימים תהיה האחראית על מבצע זה, בבקשה שההנהלה תתכנס מיד במוצאי החג לדון בפרטים המעשיים של המערך. כבר בהתוועדות זו הכריז הרבי שיכתבו ספרי תורה רבים כדי שיהיה די אותיות לכל בני ישראל.
==ראו גם==
*[[אות בספר התורה לילדי ישראל]]
*[[ספר תורה הכללי לאחדות ישראל]]
{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:מושגים כלליים]][[קטגוריה:מצוות]]
[[קטגוריה:מושגים כלליים]][[קטגוריה:מצוות]]
82

עריכות

תפריט ניווט