11,687
עריכות
חסיד של הרבי (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 2: | שורה 2: | ||
|כותרת=לשם יחוד | |כותרת=לשם יחוד | ||
|רוחב=30% | |רוחב=30% | ||
|תוכן=לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא | |תוכן=לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ לְיַחֲדָא שֵׁם י"ה בו"ה בְּיִחוּדָּא שְׁלִים בְּשֵׁם כָּל יִשְׂרָאֵל | ||
|ניקוד=כן}} | |ניקוד=כן}} | ||
'''לשם יחוד''' הוא קטע תפילה שעל פי [[תורת הקבלה]] נהוג לאמרו לפני תפילות ומצוות שונות. לפי נוסח חב"ד, אומרים אותו רק פעם אחת ביום, לפני ברכת [[ברוך שאמר]]. ב[[תורת החסידות]] מבוארת משמעותו של הנוסח בהרחבה: על ידי עשיית מצוה, מייחד יהודי את האור האלוקי שלמעלה מהעולם הטמון במצוה (הנרמז בתואר [[קודשא בריך הוא]]), עם האור המאיר לעולם (הנרמז ב[[שכינה|שכינתיה]]). | '''לשם יחוד''' הוא קטע תפילה שעל פי [[תורת הקבלה]] נהוג לאמרו לפני תפילות ומצוות שונות. לפי נוסח חב"ד, אומרים אותו רק פעם אחת ביום, לפני ברכת [[ברוך שאמר]]. ב[[תורת החסידות]] מבוארת משמעותו של הנוסח בהרחבה: על ידי עשיית מצוה, מייחד יהודי את האור האלוקי שלמעלה מהעולם הטמון במצוה (הנרמז בתואר [[קודשא בריך הוא]]), עם האור המאיר לעולם (הנרמז ב[[שכינה|שכינתיה]]). | ||
שורה 22: | שורה 22: | ||
[[הרבי]] אומר{{הערה|[[ליקוטי שיחות]], ל"ט, 47}} שאמירת לשם יחוד גורם ל[[יהודי]] שבכל מצווה שהוא עושה יהיה את העניין של "יחוד קוב"ה ושכינתי", אפילו אם הוא לא מצליח להתכוון בייחדו של הקב"ה זה גורם כאילו התכוון ממש{{הערה|[[תניא]], מ"א, נז, ב.}} ודבר זה פועל במשך כל היום כולו. וזוהי גם הסיבה לכך שאומרים את הקטע דווקא בבוקר, ובבוקר גופא בתחילת [[תפילת שחרית]], כדי שזה ישפיע לכמה שיותר זמן. | [[הרבי]] אומר{{הערה|[[ליקוטי שיחות]], ל"ט, 47}} שאמירת לשם יחוד גורם ל[[יהודי]] שבכל מצווה שהוא עושה יהיה את העניין של "יחוד קוב"ה ושכינתי", אפילו אם הוא לא מצליח להתכוון בייחדו של הקב"ה זה גורם כאילו התכוון ממש{{הערה|[[תניא]], מ"א, נז, ב.}} ודבר זה פועל במשך כל היום כולו. וזוהי גם הסיבה לכך שאומרים את הקטע דווקא בבוקר, ובבוקר גופא בתחילת [[תפילת שחרית]], כדי שזה ישפיע לכמה שיותר זמן. | ||
{{תפילה}} | |||
{{הערות שוליים}} | {{הערות שוליים}} | ||
[[קטגוריה:תפילה]] | [[קטגוריה:תפילה]] |
עריכות