פתיחת התפריט הראשי

שינויים

נוספו 63 בתים ,  05:33, 1 ביולי 2022
== ביקורו אצל הרבי בחתונת בנו ==
בחודש [[שבט]] [[תשל"ז]], נסע רבי ישראל מרדכי לחתונת בנו ר' [[נחמן יוסף טברסקי|נחמן יוסף]] ב[[ניו יורק]], נכנס ל[[יחידות]] אל הרבי והרבי קבלו בקירוב גדול. הרבי שאל אותו למה אין מדפיסים את התורות של אדמו"רי טשרנוביל, וכאשר ענה שיש הוראה מהם שלא להדפיס, אמר לו הרבי: "אם כן אדרבא שידפיסו וילמדו, ואז יהיה לזה גם המעלה של מים גנובים ימתקו".
ב[[התוועדות]] יו"ד שבט נתן לו הרבי את הצלחת עם המזונות שיחלק לקהל.
כשנכנס האדמו"ר לחדרו של הרבי לא רצה לשבת ונותר על עומדו, ואמר לו הרבי בפליאה: '''"מ'זעצט זיך ניט ביי מחותנים''' [=לא יושבים אצל מחותנים]'''?!"''' {{הערה|כידוע הקשר המשפחתי בין בית הרב לאדמו"רי בית טשערנוביל, כאשר רבי [[יעקב ישראל מטשערקאס]] בן רבי [[מרדכי מצ'רנוביל]] נשא את הרבנית דבורה לאה בת [[אדמו"ר האמצעי]] לאשה, ב[[החתונה הגדולה בז'לובין|חתונה הגדולה בז'לובין]]. יש המסבירים את האמירה בכך שהרבי החזיק את האדמו"ר רבי ישראל מרדכי למחותנו, מכיון שבנו רבי החתן ר' [[נחמן יוסף טברסקי|נחמן יוסף]] נהיה לחסיד חב"ד, ואזי הרי הוא תלמידו כבנו של הרבי.}}.
בתוך הדברים התעניין הרבי בשלום אביו הרב רבי יוחנן, ענה שאינו בקו הבריאות. מיד הוציא אדמו"ר נייר וכתב את שמו ושם אמו, ואמר שיזכירהו על הציון הקדוש. כאשר הגיעו החתן והמחותנים לקבל את הסידור ל[[תפילת מנחה]] מהרבי, התנצל הרבי שאינו מכניס את ה"מחותנים" לחדרו...
730

עריכות