שמעון: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 580 בתים ,  23 במאי 2022
הרחבה
אין תקציר עריכה
(הרחבה)
שורה 1: שורה 1:
{{קשר חב"די|סיבה=יש חצי שורה בלבד בערך המסבירה לפי חסידות וגם היא ללא מקור}}
{{קשר חב"די|סיבה=יש להרחיב על כך יותר, ישנן 2 שורות בלבד.}}
[[קובץ:ראובן ושמעון.jpg|250px|ממוזער|שמאל|קברו של שמעון בארבל, סמוך לאחיו [[ראובן]], [[לוי]], [[יהודה]], ואחותו [[דינה]], לפי מסורות שונות.]]
[[קובץ:ראובן ושמעון.jpg|250px|ממוזער|שמאל|קברו של שמעון בארבל, סמוך לאחיו [[ראובן]], [[לוי]], [[יהודה]], ואחותו [[דינה]], לפי מסורות שונות.]]
'''שמעון''' היה בנו השני של [[יעקב אבינו]] מאשתו [[לאה]], ואבי בני שבט שמעון.
'''שמעון''' היה בנו השני של [[יעקב אבינו]] מאשתו [[לאה]], ואבי בני שבט שמעון.
שורה 10: שורה 10:
==מעשה שכם==
==מעשה שכם==
{{ערך מורחב|מעשה שכם ודינה}}
{{ערך מורחב|מעשה שכם ודינה}}
לאחר שהתיישב יעקב ב[[שכם]], חוטף שכם את [[דינה]] אחותו במטרה להתחתן איתה, שכם וחמור אביו מגיעים ל[[יעקב אבינו]] ומנסים לשכנע אותו להסכים לנישואים ולשתף פעולה בינם לבינו, שמעון ואחיו [[לוי]] מסכימים לכך אולם מתנים בכך ששכם יחד עם בני עירו יעשו [[ברית מילה]], ביום השלישי לברית מילה, מגיעים שמעון ולוי והורגים את שכם וחמור ושאר בני העיר, יעקב ששומע על כך מוכיח את השניים קשות.
לאחר שהתיישב יעקב ב[[שכם]], חטף שכם את [[דינה]] אחותו במטרה להתחתן איתה, שכם וחמור אביו הגיעו ל[[יעקב אבינו]] וניסו לשכנע אותו להסכים לנישואים ולשתף פעולה בינם לבינו. שמעון ואחיו [[לוי]] הסכימו לרעיון, אולם התנו את הנישואים בכך ששכם וכל בני עירו יעברו [[ברית מילה]]. ביום השלישי לברית המילה, נכנסו שמעון ולוי לשכם והרגו את שכם, חמור ושאר בני העיר. יעקב שמע על כך והוכיח את השניים על מעשה זה.
 
לאחר סיפור [[מכירת יוסף]] וירידתו ל[[מצרים]], מאשר ירדו האחים לקנות אוכל, ביקש יוסף להפריד בין שמעון ולוי, בתירוץ שכאשר הם היו יחד - הרגו עיר שלימה, והוא אינו רוצה להסתכן בכך.
לאחר סיפור [[מכירת יוסף]] וירידתו למצרים ובעקבות כך שהוא פותר ל[[פרעה]] [[חלומות פרעה|חלום]] הוא מתמנה למשנה למלך, בעת שמתחולל רעב בארץ, מגיעים בני יעקב למצרים ופוגשים את יוסף אחיהם ומתיישבים שם. לפני פטירת יעקב, יעקב קורא לבניו ומברך אותם, אולם את שמעון ולוי הוא מוכיח על מעשה שכם.
לפני פטירת יעקב ברך את בניו, וגם אז הוכיח את שמעון ו[[לוי]] על מעשה שכם.


==בחסידות==
==בחסידות==
{{להשלים}}
{{להשלים}}
בתורת החסידות מוסבר כי עניינו של שבט שמעון הוא עניין ה[[שמיעה]], בשונה מראובן שעניינו הוא [[ראיה]]{{מקור}}.
בתורת החסידות מוסבר כי עניינו של שבט שמעון הוא עניין ה[[שמיעה]], בשונה מראובן שעניינו הוא [[ראיה]]{{הערה|[[תורה אור]] פרשת ויצא כ"ג, ע"א }}‏. כלומר, [[עבודת ה']] של שמעון הינה עבודה מתוך [[יראה]], כאשר לא רואים בבירור את האלוקות וחשים ריחוק הערך.
שמעון היה ב[[עולם הבריאה]] ועבודתו העלתה בירורים ל[[עולם האצילות]], כשאר השבטים{{הערה| [[תורה אור]] פרשת וישב כ"ח, ע"א}}. מקור דרגתו של שמעון הינה מדרגת ה[[מחשבה]] ולא מדרגת ה[[דיבור]], ולכן היה מבני [[לאה]]{{הערה|. [[תורה אור]] פרשת ויצא כ"ג, ע"א}}.


==בניו==
==בניו==
182

עריכות

תפריט ניווט