23,394
עריכות
מ (←פתיח: , ניסוח) |
יוסף בן מלמד (שיחה | תרומות) (←מילות הניגון: משופר) תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד |
||
שורה 8: | שורה 8: | ||
==מילות הניגון== | ==מילות הניגון== | ||
'''בית | {{ציטוט|תוכן='''בית ב'''': קול ביער אנוכי שומע, אב לבנים קול קורא / א געשריי און א געוואלד און א געפילדער א פאטר אין וואלד זוכט דאך זיינע קינדער / שום ווליעסו זווקאיעט, באטקא ווליעסו סוואאיך, דעטי און שוקאיעט. | ||
'''בית ב'''': | '''בית ב'''': בני בני להיכן הלכתם, אשר עלי כך שכחתם / קינדער קינדער וואו זייט איהר געווזען וואס אויף מיר האט איהר שוין פארגעסען / דיעטי, דיעטי, גדיע ווי בילי, טשטא מעניא טאק זאבילי. | ||
'''בית ג'''': | '''בית ג'''': בני בני שובו לביתי, כי לא אוכל לשבת יחידי בביתי / קינדער קינדער קומט צו מיר אהיים ווארום מיר איז אומעטיג צו זיצען אליין / דיעטי דיעטי, אידיטי דא דאמו, בא מניע סקוטשנא סיעט סאמאמו. | ||
'''בית ד'''': | '''בית ד'''': אבינו אבינו איך נשוב אליך, והשומר עומד בשער המלך?!... / פאטער פאטער ווי קענען מיר געהן צו דיר אז דער שומר שטייט דאך ביי דער טיר / באטקא באטקא, קאק נאם איטי קאגדא סטאראזשו ניע פוסקאיוט נאם איטי.}} | ||
המילים ברוסית: | |||
Шум в лесу звукает | |||
{{ציטוט|תוכן=Шум в лесу звукает | |||
Батька в лесу, своих детей он шукает. | Батька в лесу, своих детей он шукает. | ||
שורה 27: | שורה 28: | ||
Батька, батька, как нам идти, | Батька, батька, как нам идти, | ||
Когда сторож не пускает нас идти? | Когда сторож не пускает нас идти?}} | ||
הרב [[פרץ מוצ'קין]] הוסיף פעם ב[[התוועדות]] בית נוסף: "בני בני טענתכם אינה מועילה, כי על הכל מועיל תשובה"{{הערה|קינדער קינדער אייער טענה איז פלאש, וייל תשובה העלפט אויף אלעס.}}. [[הרבי]] לא היה מרוצה מתוספת זו והרב מוצ'קין הסביר שלפי מה שהוא הוסיף יוצא שהאשמה תלויה בבני ישראל, ואילו לפי הסיומת המקורית יוצא שהוא כביכול אשם... ובו תלויה הגאולה שלנו{{הערה|היכל הנגינה עמוד שמא. שבועון כפר חב"ד גליון 1868 עמוד 32.}}. | הרב [[פרץ מוצ'קין]] הוסיף פעם ב[[התוועדות]] בית נוסף: "בני בני טענתכם אינה מועילה, כי על הכל מועיל תשובה"{{הערה|קינדער קינדער אייער טענה איז פלאש, וייל תשובה העלפט אויף אלעס.}}. [[הרבי]] לא היה מרוצה מתוספת זו והרב מוצ'קין הסביר שלפי מה שהוא הוסיף יוצא שהאשמה תלויה בבני ישראל, ואילו לפי הסיומת המקורית יוצא שהוא כביכול אשם... ובו תלויה הגאולה שלנו{{הערה|היכל הנגינה עמוד שמא. שבועון כפר חב"ד גליון 1868 עמוד 32.}}. |