31,738
עריכות
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 4: | שורה 4: | ||
בקהילות ישראל נהוג לערוך בקביעות כזו בערב חג [[עירוב תבשילין]] על מנת לאפשר בישול ביום טוב גם עבור השבת. | בקהילות ישראל נהוג לערוך בקביעות כזו בערב חג [[עירוב תבשילין]] על מנת לאפשר בישול ביום טוב גם עבור השבת. | ||
==מעלת הקביעות== | |||
קביעות זו היא המעולה ביותר, כאשר [[ספירת העומר]] מתחילה באחד בשבת, וכל שבוע של ימי הספירה מתחיל ביום ראשון ומסתיים ביום השבת{{הערה|פסיקתא דרב כהנא ח, א: "תני ר' חייה שבע שבתות תמימות תהיינה (ויקרא כג:טו), אימתי הן תמימות, בזמן שאין ישוע ושכניה ביניהם".}}. | |||
מלבד המופיע בדברי חז"ל על מעלת קביעות זו, ביאר הרבי מספר פעמים את מעלת הקביעות על פי פנימיות הענינים{{הערה|1=[https://drive.google.com/file/d/1yPbn1FBF5L_ChlhCI4qI5ZB_ONLnJMky/view לקוטי שיחות חלק י"ב שיחה ראשונה לפרשת אמור, ועוד].}}, וכן הוסיף והדגיש את המעלה שימי [[חול המועד]] רצופים בלי שיש שבת המפסיקה ביניהם, וימים אלו - שהם הימים היחידים בשנה שמוקדשים ללימוד תורה בלבד בלי היתר של עיסוק בפרנסה או בעונג שבת ויום טוב, רצופים ומאפשרים הוספה מיוחדת בלימוד התורה{{הערה|התוועדות שבת הגדול תשל"א. לקוטי שיחות ח"ז עמ' 266.}}. | |||
==שימוש בחמץ וקטניות== | ==שימוש בחמץ וקטניות== |
עריכות