נמנע הנמנעות: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 2,226 בתים ,  7 באפריל 2022
שורה 58: שורה 58:


===כל יהודי יכול לעבוד באופן של נמנע הנמנעות===
===כל יהודי יכול לעבוד באופן של נמנע הנמנעות===
לאחר הכרעת תורת החסידות שהקב"ה הוא "נמנע הנמנעות", מחדש הרבי שהקבגם תובע ונותן כוחות לכל יהודי לעבוד באופן של "נמנע הנמנעות", הרבי אף מתבטא{{הערה|שיחת י"ב תמוז תשד"מ}} שבני ישראל "הורגלו" שתובעים מאיתם עבודת ה' באופן של "נמנע הנמנעות", עניין זה מתבטא בכמה עניינים שבהם עבודת בני ישראל היא על ידי חיבור הפכים, ומהם:
לאחר הכרעת תורת החסידות שהקב"ה הוא "נמנע הנמנעות", מחדש הרבי שעניין זה נפעל גם במציאותם של ישראל ועבודתם, והקב"ה תובע ונותן כוחות לכל יהודי לעבוד באופן של "נמנע הנמנעות". הרבי אף מתבטא{{הערה|שיחת י"ב תמוז תשד"מ}} שבני ישראל "הורגלו" שתובעים מאיתם עבודת ה' באופן של "נמנע הנמנעות". הכח לכך הוא על ידי התורה{{הערה|שיחת שבת פרשת במדבר ה'תשמ"ב - התוועדויות עמוד 1502)}} ומתבטא זה בכמה עניינים, ומהם:
 
*ישנה מציאותם של עם ישראל וביחד עם זה מאוחדים עם הקב"ה{{הערה|לקוטי שיחות חלק כ' ע' 371 הערה 38}}.
*מצד אחד להיות בתנועה של [[מסירות נפש]] ורצון לצאת מהמציאות, ורק "על כרחך אתה חי"{{הערה|[[מסכת אבות|אבות]]ד כב}}. ומצד שני לקיים את הציווי "ונשמרתם מא לנפשותיכם, מתוך שמחה{{הערה|שיחת י"ב תמוז הנ"ל}}
*חיבור עבודה במדידה והגבלה עם עבודה למעלה ממדידה והגבלה{{הערה|שיחת שבת [[פרשת קרח]] ה'תשמ"ז}}.
*על ידי עבודה מוגבלת להגיע לגילוי בלתי מוגבל וביחד עם זה להישאר בהגבלה{{הערה|לקוטי שיחות חלק ד' ע' 1132}}.
*תמידים כסדרם ומוספים כהלכתם{{הערה|שיחת ו' תשרי ה'תשד"מ (התוועדויות עמוד 126)}}.
*לימוד התורה ונתינת הצדקה למעלה ממדידה והגבלה{{הערה|שיחת שבת פרשת במדבר תשל"ג (שיחות קודש עמוד 107)}}.
*"עולמך תראה בחייך" - חיבור עולם הזה ועולם הבא{{הערה|שיחת יום שני של [[חג השבועות]] [[ה'תשי"ט]] - שיחו"ק ע' קפב}}.
*עבודה של עמידה בתוקף באמונה וקבלת עול ללא שינויים, וביחד עם זה התעלות והשתנות מתמדת{{הערה|שיחת ש"פ נצבים ה'תשמ"ב (התוועדויות עמוד 1502}}.
*מצד אחד להניח השכל על הצד ומצד שני להבין כל דבר בשכל{{הערה|שיחת י"ט כסליו תשי"א}}
*תנועה של [[מסירות נפש]] ורצון לצאת מהמציאות, ורק "על כרחך אתה חי"{{הערה|[[מסכת אבות|אבות]]ד כב}}. ובייחד עם זאת קיום הציווי "ונשמרתם מאד לנפשותיכם", מתוך שמחה{{הערה|שיחת י"ב תמוז הנ"ל}}.
*מצד אחד לתבוע את הגאולה באופן שהוא מרגיש שכל זמן שבית המקדש לא נבנה הרי זה כאילו הוא נחרב, ומצד שני לשמוח בשמחה גדולה(בשמחת יום הגאולה [[י"ב-י"ג תמוז]] ועשיית [[התוועדות]] של שמחה, וקבלת שמחה לכל השנה וכו') ודווקא על ידי שמחה זו לבטל את הגלות.{{הערה|שיחת י"ב תמוז הנ"ל}}
*מצד אחד לתבוע את הגאולה באופן שהוא מרגיש שכל זמן שבית המקדש לא נבנה הרי זה כאילו הוא נחרב, ומצד שני לשמוח בשמחה גדולה(בשמחת יום הגאולה [[י"ב-י"ג תמוז]] ועשיית [[התוועדות]] של שמחה, וקבלת שמחה לכל השנה וכו') ודווקא על ידי שמחה זו לבטל את הגלות.{{הערה|שיחת י"ב תמוז הנ"ל}}
*מצד אחד להאמין שמשיח מגיע בכל רגע ומצד שני לתכנן תוכניות בגלות לטווח ארוך{{הערה|שיחת ש"פ ויגש תשמ"ז}}  
*מצד אחד להאמין שמשיח מגיע בכל רגע ומצד שני לתכנן תוכניות בגלות לטווח ארוך{{הערה|שיחת ש"פ ויגש תשמ"ז}}  
*עשיית השליחות של הקב"ה בגלות במעמד ומצב של צער, ובפרט אצל השלוחים שבגשמיות נמצאים במקום מרוחק, וביחד עם הקושי והצער לעשות זאת בשמחה, בכח נמנע הנמנעות{{הערה|שיחת שבת פרשת ויקהל פקודי תשמ"ח ס"ח}}
*עשיית השליחות של הקב"ה בגלות במעמד ומצב של צער, ובפרט אצל השלוחים שבגשמיות נמצאים במקום מרוחק, וביחד עם הקושי והצער לעשות זאת בשמחה, בכח נמנע הנמנעות{{הערה|שיחת שבת פרשת ויקהל פקודי תשמ"ח ס"ח}}
*הריקוד בשמחת בית השואבה ברחוב בזמן הגלות.
הארת כל החושך על ידי הדלקת נר אחד ([[חנוכה]]){{הערה|שיחת שבת פרשת מקץ ה'תשמ"ח (ספר השיחות ע' 176 הערה 59}}
*הליכת החסידים ל'סליחות' באופן של 'שאקלדיקערהייט' - מתנדנדים.
*הליכת החסידים ל'סליחות' באופן של 'שאקלדיקערהייט' - מתנדנדים{{הערה|שיחת שבת פרשת נצבים-וילך תשמ"ג (התוועדויות ח"ד ע' 2038 ואילך)}}.
*הריקוד בשמחת בית השואבה (עניין של בית המקדש) ברשות הרבים (גלות){{הערה|שיחת ליל ג' של [[חג הסוכות]] [[ה'תשד"מ]] (התוועדויות ח"א ע' 219)}}.
*לימוד כל שיעורי ה[[חת"ת]], [[שניים מקרא ואחד תרגום]] של [[שמחת תורה]] ו[[שבת בראשית]] (שארוכים הם למאד) בזמן כה קצר{{הערה|שיחת שמחת תורה ה'תשד"מ (התוועדויות ע' 325)}}.


==לקריאה נוספת==
==לקריאה נוספת==
1,411

עריכות

תפריט ניווט