שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 420 בתים ,  22:21, 3 באפריל 2022
תמלול מדויק על פי הוידיאו
==בתי חב"ד ובתי כנסת חב"ד בעיר==
בשנת [[תשל"ו]] הגיע [[שליח]]ו הראשון של [[הרבי]] לבאר שבע, הרב [[אברהם מנחם כהן]]. כעבור שנתיים, בשנת [[תשל"ח]], הגיע לעיר הרב [[תנחום בורושנסקי]] וניהל את פעילות חב"ד יחד עם הרב [[משה דיקשטיין]] שהגיע לעיר בשנת [[תש"מ]]. בהמשך פתח במרכז העיר את 'מרכז מצוות חב"ד' - חנות העוסקת במכירת ובדיקת [[תפילין]] ו[[מזוזות]], מכירת מוצרי יודאיקה וספרי קודש.
בשנת ה'ביום ראשון [[י"ז סיוון]] [[תש"נ שלח ]], עבר לפני הרבי את במעמד [[חלוקת הדולרים]], השליח הרב [[קלמן דרוק]] יחיד עם הרב [[ירמיהו קאליפא]] לשליחות בבאר הרב דרוק הציג את הרב קאליפא שעבד אז בעיריית באר שבע כאשר . הרבי מפקיד בידיו הטיל עליו את העיר והאחריות בה כלשונו הק'המשימה לפעול ב[[באר שבע]], וכפי שאמר: "באר שבע היא עיר האבות, בכל יום בתפילה יהודי מזכיר וישב אברהם בבאר שבע, אזי, זה העיר שלך ועל אחריותך לפעול להוסיף בה עוד יותר בהבכל העניינים של אברהם אבינו של יצחק בנו ושל יעקב בנו..בשורות טובות, הצלחה רבה"{{הערה|ראה ערך [[ירמיהו קאליפא]]}}.
בשנת [[תנש"א]] כתב הרב [[שניאור זלמן גורליק]] לרבי שהרב [[תנחום בורושנסקי]] הציע לו לבוא לבאר שבע ולפתוח בית חב"ד מרכזי, שירכז את כל פעילות השליחות בעיר. על כך ענה הרבי ביום י"ט כסלו תנש"א: "ויהא בשעה טובה ומוצלחת, אזכיר על הציון". בכינוס השלוחים הראשון שהרב גורליק השתתף -[[תשנ"ב]] הרבי העניק לו שני דולר נוספים "עבור כל היהודים בבאר שבע. שזכות אבות תעמוד להם".
משתמש אלמוני

תפריט ניווט