בית חנה (ירושלים): הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
←‏היסטוריה: תיקון לינק
(←‏היסטוריה: תיקון לינק)
שורה 2: שורה 2:


==היסטוריה==
==היסטוריה==
בית הספר היסודי 'בית חנה' נוסד על ידי הרב [[עזריאל זליג סלונים]], כשלצדו הרב נחום רבינוביץ והרב שמואל אלעזר הלפרין, לקראת שנת הלימודים [[תשכ"ו]]. בתחילה רצה הרב סלונים לקוראו בשם 'בית רבקה' על שם [[הרבנית רבקה]] שזכה להכיר אותה בקטנותו ולגדול על ברכיה, אך עקב התעקשותם של מספר עסקנים מהקהילה (ובראשם הרב [[יהושע יוזביץ]]) שהודיעו שלא ישלחו את בנותיהם למוסד אם הוא לא ייקרא על שם הרבנית [[חנה שניאורסון (אם אדמו"ר שליט"א)|חנה שניאורסון]] אמו של הרבי, שנפטרה פחות משנה קודם לכן, נקרא שמו 'בית חנה'{{הערה|1=[http://www.col.org.il/files/0.90912591259_6731545.pdf לקט ופרט חלק חמישי אותיות רלג-רלד].}}.
בית הספר היסודי 'בית חנה' נוסד על ידי הרב [[עזריאל זליג סלונים]], כשלצדו הרב נחום רבינוביץ והרב שמואל אלעזר הלפרין, לקראת שנת הלימודים [[תשכ"ו]]. בתחילה רצה הרב סלונים לקוראו בשם 'בית רבקה' על שם [[הרבנית רבקה]] שזכה להכיר אותה בקטנותו ולגדול על ברכיה, אך עקב התעקשותם של מספר עסקנים מהקהילה (ובראשם הרב [[יהושע יוזביץ]]) שהודיעו שלא ישלחו את בנותיהם למוסד אם הוא לא ייקרא על שם הרבנית [[חנה שניאורסון (אם אדמו"ר שליט"א)|חנה שניאורסון]] אמו של הרבי, שנפטרה פחות משנה קודם לכן, נקרא שמו 'בית חנה'{{הערה|1=[https://col.org.il/files/old/files/0.90912591259_6731545.pdf חוברת לקט ופרט] מאת הרב [[טוביה בלוי]], חלק חמישי עמוד קצט (אותיות רלג-רלד)], בהוצאת חזק ה'תשע"ט.}}.


בחודשים שקדמו לפתיחת המוסד, שיגר הרבי מכתבים לחסידי חב"ד בירושלים, בו עורר אותם על החיוב לשלוח את הילדות דווקא למוסדות השייכים לרבותינו נשיאינו.
בחודשים שקדמו לפתיחת המוסד, שיגר הרבי מכתבים לחסידי חב"ד בירושלים, בו עורר אותם על החיוב לשלוח את הילדות דווקא למוסדות השייכים לרבותינו נשיאינו.
19,137

עריכות

תפריט ניווט