שמעון בן צמח דוראן: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
==תולדות חיים==
==תולדות חיים==
נולד ב[[אדר]] ה'קכ"א בעיר [[ברצלונה]] שב[[ספרד]]. בצעירותו למד אצל רבי יונה דיוסמשטרו ורבי ווידאל אפרים גירונדי. הוא נישא עם בונגודא, בת רבו רבי יונה. היה בקי ב[[חוכמת חיצוניות]], ואף עסק לפרנסתו ב[[רפואה]]. הרביץ [[תורה]] ברבים, ונודע כדרשן גדול. בשנת ה'קנ"א גורש למדינת אלגי'ר שם התיידד עם [[הריב"ש]], ואף נמנה מבית דינו. השניים [[מחלוקת|נחלקו]] מספר פעמים, לימים כתב על כך הרשב"ץ ש:"ילדות הייתה בי, והעזתי פני ברב מופלג בזקנה וחכמה". לאחר פטירת הריב"ש, הוא נבחר למלא את מקומו ב[[רב]]נות, וזאת לאחר שבני קהילתו התנו זאת בכך שלא יבקש שהממשלה תאשר את רבנותו כפי שעשה קודמו בתפקיד הריב"ש.
נולד ב[[אדר]] ה'קכ"א בעיר [[ברצלונה]] שב[[ספרד]]. בצעירותו למד אצל רבי יונה דיוסמשטרו ורבי ווידאל אפרים גירונדי. הוא נישא עם בונגודא, בת רבו רבי יונה. בשנת ה'קנ"א גורש למדינת אלגי'ר שם התיידד עם [[הריב"ש]], ואף נמנה מבית דינו. השניים [[מחלוקת|נחלקו]] מספר פעמים, לימים כתב על כך הרשב"ץ ש:"ילדות הייתה בי, והעזתי פני ברב מופלג בזקנה וחכמה".  
 
הרביץ [[תורה]] ברבים, ונודע כדרשן גדול. היה גם בקי ב[[חוכמת חיצוניות]], ואף עסק לפרנסתו ב[[רפואה]].
 
לאחר פטירת הריב"ש, הוא נבחר למלא את מקומו ב[[רב]]נות, וזאת לאחר שבני קהילתו התנו זאת בכך שלא יבקש מהממשלה שתאשר את רבנותו כפי שעשה קודמו בתפקיד, הריב"ש. הרשב"ץ באחד ממכתביו ציין את צערו, בכך שנאלץ לקבל שכר על עבודתו ברבנות, בשל הסכום המועט שהרוויח מעבדתו כרופא{{הערה|שו"ת ח"א, סימן ר"מ ורמ"ו.}}.
 
נפטר בשנת ה'ר"ד. נוסח מצבתו נרשם על ידי עוד בחייו, בו רמז על רצונו שבנו שלמה ימשיך את מקומו ברבנות:{{ציטוטון|הִנֵה שָׁבָה רוּחַ חַיָה, לָאֵ-ל הָיָה לָנוּ מָעוֹן, אִם גוּף נִקְבָּר זֵּכֶר נִשְׁאָר, כִּי לֹא נֶעְּדַר שֵׁם מִשִׁמְּעוֹן}}.

תפריט ניווט