שמעון בן צמח דוראן: הבדלים בין גרסאות בדף

אין תקציר עריכה
(יצירה)
 
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
==תולדות חיים==
==תולדות חיים==
נולד ב[[אדר]] ה'קכ"א בעיר [[ברצלונה]] שב[[ספרד]]. בצעירותו למד אצל רבי יונה דיוסמשטרו ורבי ווידאל אפרים גירונדי. הוא נישא עם בונגודא, בת רבו רבי יונה. היה בקי ב[[חוכמת חיצוניות]], ואף עסק לפרנסתו ב[[רפואה]]. הרביץ [[תורה]] ברבים, ונודע כדרשן גדול.  
נולד ב[[אדר]] ה'קכ"א בעיר [[ברצלונה]] שב[[ספרד]]. בצעירותו למד אצל רבי יונה דיוסמשטרו ורבי ווידאל אפרים גירונדי. הוא נישא עם בונגודא, בת רבו רבי יונה. היה בקי ב[[חוכמת חיצוניות]], ואף עסק לפרנסתו ב[[רפואה]]. הרביץ [[תורה]] ברבים, ונודע כדרשן גדול. בשנת ה'קנ"א גורש למדינת אלגי'ר שם התיידד עם [[הריב"ש]], ואף נמנה מבית דינו. השניים [[מחלוקת|נחלקו]] מספר פעמים, לימים כתב על כך הרשב"ץ ש:"ילדות הייתה בי, והעזתי פני ברב מופלג בזקנה וחכמה". לאחר פטירת הריב"ש, הוא נבחר למלא את מקומו ב[[רב]]נות, וזאת לאחר שבני קהילתו התנו זאת בכך שלא יבקש שהממשלה תאשר את רבנותו כפי שעשה קודמו בתפקיד הריב"ש.
 
בשנת ה'קנ"א גורש למדינת אלגי'ר שם התיידד עם [[הריב"ש]], ואף נמנה מבית דינו. השניים [[מחלוקת|נחלקו]] מספר פעמים, לימים כתב על כך הרשב"ץ ש:"ילדות הייתה בי, והעזתי פני ברב מופלג בזקנה וחכמה"