11,222
עריכות
שמואל חיים (שיחה | תרומות) (←הפסקת הכרזת הרש"י: דיוק הסיפור, שפי ששמעתי מבעל המעשה בעבר) |
מ (החלפת טקסט – "יחד עם זאת" ב־"עם זאת") |
||
שורה 41: | שורה 41: | ||
כשמוע הרבי דברים אלו, דרש לדעת מיהו שהמציא את השמועה. באותה שבת כמובן שלא הייתה התוועדות. בשבת הבאה, שבת [[פרשת צו]] תשכ"ט, התוועד הרבי וביאר כמה פירושי רש"י, כולל גם את אותו פירוש רש"י על הפסוק "ואם מנחה על המחבת קרבנך" - באמרו שרש"י אינו אשם... | כשמוע הרבי דברים אלו, דרש לדעת מיהו שהמציא את השמועה. באותה שבת כמובן שלא הייתה התוועדות. בשבת הבאה, שבת [[פרשת צו]] תשכ"ט, התוועד הרבי וביאר כמה פירושי רש"י, כולל גם את אותו פירוש רש"י על הפסוק "ואם מנחה על המחבת קרבנך" - באמרו שרש"י אינו אשם... | ||
עם זאת אמר הרבי, שמכיוון והכל אירע בהשגחה פרטית, הרי זו הוראה שצריכים להפסיק להכריז אלו ביאורי רש"י יבאר בהתוועדות. הרבי אמר, שאין קפידא על אף אחד, אך מכיון שארע מעשה, זוהי הוראה שיש להפסיק הנהגה זו. שהיא לא היתה מקובלת אצל [[רבותינו נשיאנו]] (להכריז קודם על החומר שיתבאר), אלא זוהי הנהגה של הישיבות הליטאיות קודם הדרשה. | |||
הרב וולדמן נבהל וכתב לרבי, שאולי ההוראה מהמאורע היא רק שצריכים להפסיק להכריז על הרש"י השבועי '''ברבים''', אך מדוע ללמוד מכך שצריכים להפסיק עם אמירת ה[[מראי מקומות]] גם אליו באופן אישי?! הרבי לא קיבל את הצעתו, וענה לו ש: {{ציטוטון|אם כן, מהי ההוראה בזה?}}. | הרב וולדמן נבהל וכתב לרבי, שאולי ההוראה מהמאורע היא רק שצריכים להפסיק להכריז על הרש"י השבועי '''ברבים''', אך מדוע ללמוד מכך שצריכים להפסיק עם אמירת ה[[מראי מקומות]] גם אליו באופן אישי?! הרבי לא קיבל את הצעתו, וענה לו ש: {{ציטוטון|אם כן, מהי ההוראה בזה?}}. |