16,089
עריכות
חלוקת קונטרסים (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
שמואל חיים (שיחה | תרומות) (←הפסקת הכרזת הרש"י: דיוק הסיפור, שפי ששמעתי מבעל המעשה בעבר) |
||
שורה 37: | שורה 37: | ||
נוהל זה נמשך עד לשבת [[פרשת ויקרא]] [[תשכ"ט]], אז אירע דבר שכמעט גרם להפסקת הביאורים בפירוש רש"י: | נוהל זה נמשך עד לשבת [[פרשת ויקרא]] [[תשכ"ט]], אז אירע דבר שכמעט גרם להפסקת הביאורים בפירוש רש"י: | ||
כאמור, עם השנים נקבע המנהג, שבשבת בה אמר הרבי איזה רש"י יבאר, היה [[הגבאי 770|גבאי]] מכריז על כך לפני התפילה, בשעה שהרבי נכנס ל[[בית הכנסת]] וצעד לכיוון מקומו הקדוש. בשבת פרשת ויקרא, לא הייתה אמורה להיות התוועדות, אולם | כאמור, עם השנים נקבע המנהג, שבשבת בה אמר הרבי איזה רש"י יבאר, היה [[הגבאי 770|גבאי]] מכריז על כך לפני התפילה, בשעה שהרבי נכנס ל[[בית הכנסת]] וצעד לכיוון מקומו הקדוש. בשבת פרשת ויקרא, לא הייתה אמורה להיות התוועדות, אולם ה[[גבאי]] של בית הכנסת, ששמע מספר בחורים שניסו לנחש את ה[[רש"י]] עליו ידבר הרבי, חשב לתומו שהרש"י אותו הם הזכירו "ואם מנחה על המחבת קרבנך{{הערה|ויקרא ב', ה'.}}", זהו הרש"י עליו ידבר הרבי בהתוועדות שתתקיים באותה שבת, וכאשר נכנס הרבי לתפילה - עלה הגבאי על בימת הקריאה והכריז איזה רש"י יבאר הרבי בהתוועדות השבוע. | ||
כשמוע הרבי דברים אלו, דרש לדעת מיהו שהמציא את השמועה. באותה שבת כמובן שלא הייתה התוועדות. בשבת הבאה, שבת [[פרשת צו]] תשכ"ט, התוועד הרבי וביאר כמה פירושי רש"י, כולל גם את אותו פירוש רש"י על הפסוק "ואם מנחה על המחבת קרבנך" - באמרו שרש"י אינו אשם... | כשמוע הרבי דברים אלו, דרש לדעת מיהו שהמציא את השמועה. באותה שבת כמובן שלא הייתה התוועדות. בשבת הבאה, שבת [[פרשת צו]] תשכ"ט, התוועד הרבי וביאר כמה פירושי רש"י, כולל גם את אותו פירוש רש"י על הפסוק "ואם מנחה על המחבת קרבנך" - באמרו שרש"י אינו אשם... |