הסבא משפולי: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 58 בתים ,  14 בפברואר 2010
אין תקציר עריכה
(דף חדש: '''הסבא משפאלע''' ובאידיש '''דער שפאלער זיידע''' שמו היה רבי אריה לייב בן רבי ברוך. מתלמידי ר' פינחס מקוריץ …)
 
אין תקציר עריכה
שורה 4: שורה 4:
בביקורו בליאדי אצל רבינו הזקן - שנת תקס"ט או תק"ע - סיפר, אשר בהיותו בן שלש שנים
בביקורו בליאדי אצל רבינו הזקן - שנת תקס"ט או תק"ע - סיפר, אשר בהיותו בן שלש שנים
ראה את הבעש"ט "און ער האט מיר ארויפגעלייגט דע הייליגע האנט אויפ'ן הארצען און פון
ראה את הבעש"ט "און ער האט מיר ארויפגעלייגט דע הייליגע האנט אויפ'ן הארצען און פון
יעמאלט אן איז מיר ווארעם". [=והוא הניח ידו הקדושה על לבי, ומני אז חם לי]. היום יום י"ד טבת.
יעמאלט אן איז מיר ווארעם". [=והוא הניח ידו הקדושה על לבי, ומני אז חם לי].<REF>היום יום י"ד טבת.</REF>




שורה 13: שורה 13:


[[הרבי]] אמר על סיפור זה:  הסבר לקשר העניינים שבין הסתלקות ה"סבא משפולי" עם שריפת הספר לא שמעתי, אך
[[הרבי]] אמר על סיפור זה:  הסבר לקשר העניינים שבין הסתלקות ה"סבא משפולי" עם שריפת הספר לא שמעתי, אך
אני שמעתי את שני העניינים אלו בחדא מחתא, ומשמע שהדברים קשורים זה בזה. התוועדות ש"פ מקץ תשכ"ב.
אני שמעתי את שני העניינים אלו בחדא מחתא, ומשמע שהדברים קשורים זה בזה.<REF>התוועדות ש"פ מקץ תשכ"ב.</REF>


== מבזה את עצמו ==
== מבזה את עצמו ==


הסבא משפולי היה נוהג לקרוא לעצמו בכל מיני שמות של ביזיון, בהמה וכו'.
הסבא משפולי היה נוהג לקרוא לעצמו בכל מיני שמות של ביזיון, בהמה וכו'.
שורה 28: שורה 27:
ו[[אדמו"ר הרש"ב]] הוסיף: ואמר לי כ"ק אאמו"ר (היינו כ"ק אאזמו"ר זצוקלללה"ה. הכותב) דלהיות נשמתו משם ב"ן לכן
ו[[אדמו"ר הרש"ב]] הוסיף: ואמר לי כ"ק אאמו"ר (היינו כ"ק אאזמו"ר זצוקלללה"ה. הכותב) דלהיות נשמתו משם ב"ן לכן
קרא עצמו בשם בהמה. וד"כ נשמות אלו דשם ב"ן צריכים לבטל את עצמם (וי"ל דהביטול הוא
קרא עצמו בשם בהמה. וד"כ נשמות אלו דשם ב"ן צריכים לבטל את עצמם (וי"ל דהביטול הוא
שלא יהיה ח"ו וח"ו יניקה כו'. המספר). במוצאי שבת קודש פרשת שמות תרס"ז, בהיותו בווירצבורג, סיפר זאת כ"ק אדמו"ר הרש"ב. תורת שלום עמוד 84.
שלא יהיה ח"ו וח"ו יניקה כו'. המספר).<REF>במוצאי שבת קודש פרשת שמות תרס"ז, בהיותו בווירצבורג, סיפר זאת כ"ק אדמו"ר הרש"ב. תורת שלום עמוד 84.</REF>




שורה 35: שורה 34:
בשיחת שבת פרשת אחרי תש"ל, התייחס הרבי לעובדה שהזכיר את הסבא
בשיחת שבת פרשת אחרי תש"ל, התייחס הרבי לעובדה שהזכיר את הסבא
משפאליע ואת ר' לייב שרה'ס כאותו אדם:
משפאליע ואת ר' לייב שרה'ס כאותו אדם:
כיוון שמדברים כבר בעניין הספק, הרי כאן המקום לבאר עוד עניין שדובר אודותיו באחרון
כיוון שמדברים כבר בעניין הספק, הרי כאן המקום לבאר עוד עניין שדובר אודותיו באחרון
של פסח, שדובר בקשר לסבא משפאליע ובקשר לר' לייב שרה'ס, וקישרו זאת שזה אותו אדם,
של פסח, שדובר בקשר לסבא משפאליע ובקשר לר' לייב שרה'ס, וקישרו זאת שזה אותו אדם,
שורה 65: שורה 65:
ושני יארצייט נפרדים, ושמות שונים של האמא, והוא יהיה איש נאמן - הרי עד אז אפשר לומר
ושני יארצייט נפרדים, ושמות שונים של האמא, והוא יהיה איש נאמן - הרי עד אז אפשר לומר
ששניהם היו אותו אדם, ושלום על ישראל.
ששניהם היו אותו אדם, ושלום על ישראל.
{{הערות שוליים}}
39,916

עריכות

תפריט ניווט