11,694
עריכות
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 24: | שורה 24: | ||
על ידי שישראל תוקעים בשופר בראש השנה, שהיא הצעקה של פנימיות הלב שלמעלה מהשכל, על ידי זה נמשך פנימיות הלב שלמעלה כביכול, רצון העליון שלמעלה מהחכמה. כמו שתקיעת שופר של האדם היא הצעקה של פנימיות הלב, על דרך זה הוא למעלה, שענין תקיעת שופר האמורה בפסוק "ואד' הוי' בשופר יתקע"{{הערה|זכריה ט, יד.}} הוא המשכת וגילוי הפנימיות. | על ידי שישראל תוקעים בשופר בראש השנה, שהיא הצעקה של פנימיות הלב שלמעלה מהשכל, על ידי זה נמשך פנימיות הלב שלמעלה כביכול, רצון העליון שלמעלה מהחכמה. כמו שתקיעת שופר של האדם היא הצעקה של פנימיות הלב, על דרך זה הוא למעלה, שענין תקיעת שופר האמורה בפסוק "ואד' הוי' בשופר יתקע"{{הערה|זכריה ט, יד.}} הוא המשכת וגילוי הפנימיות. | ||
ההבדל בין המשכת וגילוי הפנימיות שלמעלה בין שופר סתם לשופר גדול ששופר סתם הוא המשכת וגילוי הפנימיות של [[סובב כל עלמין]], והשופר גדול הוא למעלה מזה, מדרגת 'סתימו דכל סתימין'. | |||
[[אדמו"ר הצמח צדק]] מבאר שבתקיעת שופר של ראש השנה ישנם ריבוי דרגות. שקיעת שופר במקדש היא למעלה מתקיימת שופר במדינה (שלכן בראש השנה שחל בשבת במקדש היו תוקעים ולא במדינה), בבית המקדש עצמו היתה המשכה נעלית יותר במקדש הראשון לעומת המקדש השני, ולמעלה יותר היתה תקיעת השופר ביום הכיפורים בשנת ה[[יובל]]. | |||
למעלה מזה הוא השופר שנשמע קולו בהר סיני ולמעלה מזה הוא השופר שיישמע לעתיד לבוא. | |||
{{להשלים}} | {{להשלים}} |
עריכות