פרשת נצבים-וילך: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 1,619 בתים ,  30 ביולי 2021
הסרה כאמור באולם
(הסרת קישורים עודפים)
(הסרה כאמור באולם)
שורה 12: שורה 12:
*'''שביעי''' - משה כותב את השירה ואז מחזק את יהושע להיות גיבור. התורה כותבת כי משה סיים לכתוב את התורה עד סופה, ואז נתן הוראות שהתורה אותה כתב תונח בארון הברית לצד הלוחות.
*'''שביעי''' - משה כותב את השירה ואז מחזק את יהושע להיות גיבור. התורה כותבת כי משה סיים לכתוב את התורה עד סופה, ואז נתן הוראות שהתורה אותה כתב תונח בארון הברית לצד הלוחות.


==בתורת החסידות==
במדרש תנחומא נאמר: "מלמד שבאו
הגבעונים אצל משה ולא קבלן". אך [[רש"י]] שינה
מלשון המדרש והוסיף תיבת "להתגייר", וכן
השמיט ש"לא קבלן". ומשמע שמפרש את
הכתובים שמשה קבלן ונתגיירו בפועל. וצריך
עיון מניין לנו כך?
[[הרבי מליובאוויטש]] מבאר{{הערה|[[לקוטי שיחות]] חי"ד עמ' 114 ואילך}}
שמפורש בכתוב שכל אלו שנמנים
בכתוב כאן הם העוברים "בברית ה' אלקיך
ובאלתו", כלומר, ברית לקיום המצוות. וא"כ,
פשוט שה"חוטבי עצים" הרי הם בכלל בני
ישראל, ולכל הפחות בכלל הגרים, דאל"כ,
הרי אינם שייכים כלל לעבור בברית על קיום
המצוות!
ועל כרחנו לפרש ש"מחוטב עציך עד
שואב מימיך" הם פרטים ופירוש ד"גרך אשר
בשעריך".
וכן מוכח גם מזה שלא נאמר "וגרך גו', חוטב
עציך ושואב מימיך", על דרך לשון הכתוב לפני
זה "טפכם נשיכם וגרך", אלא "מחוטב עציך עד
שואב מימיך", והרי זה כלשון הכתוב "כל בכור
בארץ מצרים מבכור פרעה היושב על כסאו עד
בכור השפחה"{{הערה|בא יא, ה}}, ש"מבכור פרעה גו'
עד בכור השפחה" הם פרטיו של "כל בכור
בארץ מצרים" הנאמר לפני זה, וכן עד"ז בעוד
כתובים.
==קישורים חיצונים==
==קישורים חיצונים==
*[http://www.chabad.co.il/?template=topic&topic=177 רעיונות לפרשת ניצבים-וילך] - {{חב"ד בישראל}}
*[http://www.chabad.co.il/?template=topic&topic=177 רעיונות לפרשת ניצבים-וילך] - {{חב"ד בישראל}}
190

עריכות

תפריט ניווט