שיחה:770 - מרכז חב"ד העולמי: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
(←‏עבודה על הערך: פסקה חדשה)
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
אין תקציר עריכה
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
שורה 113: שורה 113:


כוונתי ב[http://chabadpedia.co.il/index.php?title=770_-_%D7%9E%D7%A8%D7%9B%D7%96_%D7%97%D7%91%22%D7%93_%D7%94%D7%A2%D7%95%D7%9C%D7%9E%D7%99&type=revision&diff=324794&oldid=324197 עריכה האחרונה] היא, שאין אף מקור לכך שהרבי "מוכרח" להיות ב-770 ולא במקום אחר (בקיץ תשנ"ד הרבי הי' בבית ישראל כידוע). ובמילא אין בעי' שיכתב בערך [[האוהל]] שהרבי נמצא שם (חי בגופו הגשמי – לטענתכם). וד"ל וק"ל (זו העריכה האחרונה שלי שתחשב כהשחתה, ובמילא – אין טעם לחסום אותי). [[משתמש:ממ"ד|ממ"ד]] - [[שיחת משתמש:ממ"ד|שיחה]], 13:43, י"ב בחשוון, ה'תש"ף 13:43, 10 בנובמבר 2019 (UTC)
כוונתי ב[http://chabadpedia.co.il/index.php?title=770_-_%D7%9E%D7%A8%D7%9B%D7%96_%D7%97%D7%91%22%D7%93_%D7%94%D7%A2%D7%95%D7%9C%D7%9E%D7%99&type=revision&diff=324794&oldid=324197 עריכה האחרונה] היא, שאין אף מקור לכך שהרבי "מוכרח" להיות ב-770 ולא במקום אחר (בקיץ תשנ"ד הרבי הי' בבית ישראל כידוע). ובמילא אין בעי' שיכתב בערך [[האוהל]] שהרבי נמצא שם (חי בגופו הגשמי – לטענתכם). וד"ל וק"ל (זו העריכה האחרונה שלי שתחשב כהשחתה, ובמילא – אין טעם לחסום אותי). [[משתמש:ממ"ד|ממ"ד]] - [[שיחת משתמש:ממ"ד|שיחה]], 13:43, י"ב בחשוון, ה'תש"ף 13:43, 10 בנובמבר 2019 (UTC)
:הרבי כותב זאת פעמים בקונטקסט בית רבינו שבבבל.
:הרבי כותב זאת פעמיים בקונטרס '''בית רבינו שבבבל'''.
:פעם אחת "עשר גלויות גלתה ליובאוויטש.." עד שקבע את מושבו ב-770 "עד ביאת גואל צדק". בפעם השניה כתוב "עד עולם"
:פעם אחת "עשר גלויות גלתה ליובאוויטש.." עד שקבע את מושבו ב-770 "עד ביאת גואל צדק". בפעם השניה כתוב "עד עולם"
:לגבי הטענה שהרבי היה בבית ישראל ניתן להסביר את זה כמו שהרבי מסביר בשיחה שלימה בדבר מלכות ויקהל על כך שרבותינו נשיאינו '''לא''' היו בארץ הקודש, וגם מה שאדמו"ר הריי"צ נסע זה רק מפני שנמנע ממנו לבקר ברברי אבות... אבל באמת לא היה בארץ. (זה נמצא גם בתקציר מוגה אבל כל שיחה ג' או ד' הרבי מדבר על זה).
:לגבי הטענה שהרבי היה בבית ישראל ניתן להסביר את זה כמו שהרבי מסביר בשיחה שלימה ב[[דבר מלכות ויקהל]] על כך ש[[רבותינו נשיאינו]] '''לא''' היו בארץ הקודש, וגם מה שאדמו"ר הריי"צ נסע זה רק מפני שנמנע ממנו לבקר בקברי אבות... אבל באמת לא היה בארץ. (זה נמצא גם בתקציר מוגה אבל כל שיחה ג' או ד' הרבי מדבר על זה).
:ועפ"ז ניתן לומר שהרבי בתשנ"ד גם לא היה בבית ישראל, דהיינו השפעתו של הרבי היא ניצחית ב770 והענין החיצוני שהיה באוהל הוא רק ענין חיצוני, -באותה מידה שהרבי הריי"צ לא היה בארץ הקודש כמבואר שם בהרחבה. ותן לחכם ויחכם עוד ● [[משתמש: חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] - [[שיחת משתמש: חלוקת קונטרסים|שיחה]] - [[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד|יחי המלך המשיח שליט"א]]  18:35, 10 בנובמבר 2019 (UTC)
:ועפ"ז ניתן לומר שהרבי בתשנ"ד גם לא היה בבית ישראל, דהיינו השפעתו של הרבי היא ניצחית ב770 והענין החיצוני שהיה באוהל הוא בחיצוניות, -באותה מידה שהרבי הריי"צ לא היה בארץ הקודש כמבואר שם בהרחבה. ותן לחכם ויחכם עוד ● [[משתמש: חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] - [[שיחת משתמש: חלוקת קונטרסים|שיחה]] - [[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד|יחי המלך המשיח שליט"א]]  18:35, 10 בנובמבר 2019 (UTC)
::(עכ"פ – עדיין אפ"ל לשיטתך – שבחיצוניות כ"ק אדמו"ר נמצא לע"ע (בגופו הגשמי) באהל הק' – וכבזמן שהי' באהל הק' עד כ"ז אד"ר תשנ"ב, וכפי שהי' בבית ישראל אחר כ"ז אדר תשנ"ד, וכפי שכ"ק אדמו"ר מוהריי"צ הי' באה"ק... וק"ל וד"ל). [[משתמש:ממ"ד|ממ"ד]] - [[שיחת משתמש:ממ"ד|שיחה]], 12:39, י"ג בחשוון, ה'תש"ף 12:39, 11 בנובמבר 2019 (UTC)
::(עכ"פ – עדיין אפ"ל לשיטתך – שבחיצוניות כ"ק אדמו"ר נמצא לע"ע (בגופו הגשמי) באהל הק' – וכבזמן שהי' באהל הק' עד כ"ז אד"ר תשנ"ב, וכפי שהי' בבית ישראל אחר כ"ז אדר תשנ"ד, וכפי שכ"ק אדמו"ר מוהריי"צ הי' באה"ק... וק"ל וד"ל). [[משתמש:ממ"ד|ממ"ד]] - [[שיחת משתמש:ממ"ד|שיחה]], 12:39, י"ג בחשוון, ה'תש"ף 12:39, 11 בנובמבר 2019 (UTC)
:::"ועפ"ז יש לבאר העילוי ד"בית רבינו שבבבל" – שלהיותו מקומו הקבוע (בית) של נשיא הדור..." (קונטרס בית רבינו שבבבל) [[משתמש:יעקב בן שמואל|יעקב בן שמואל]] - [[שיחת משתמש:יעקב בן שמואל|שיחה]], 19:51, י"ג בחשוון, ה'תש"ף 19:51, 11 בנובמבר 2019 (UTC)
:::"ועפ"ז יש לבאר העילוי ד"בית רבינו שבבבל" – שלהיותו מקומו הקבוע (בית) של נשיא הדור..." (קונטרס בית רבינו שבבבל) [[משתמש:יעקב בן שמואל|יעקב בן שמואל]] - [[שיחת משתמש:יעקב בן שמואל|שיחה]], 19:51, י"ג בחשוון, ה'תש"ף 19:51, 11 בנובמבר 2019 (UTC)
::::כתשובה למה שכתבת שלא מוכרח שהרבי לא נמצא ב770, הבאתי את שני המקורות בהתחלה שהרבי נמצא ב770 'עד עולם'. ובמילא גם בקשר למה שכתבת ש'גם לפי דעתכם' אפשר לכתוב שהרבי חי באוהל זה לא נכון, אם רק תסתכל שוב על השיחות לעיל תבין שהרבי חי בגוף גשמי ב770 כמו שהיה עד '''ג' תמוז''' תשנ"ד, ואין הכוונה שכך הוא ע"פ האמת ובחיצוניות הוא להיפך, כ"א שכך הוא ע"פ האמת גם בחיצוניות אלא שרק נראה לעינים הגשמיות שלנו אחרת - ע"ד 'נדמה להם שמת' שאין הכוונה שהוא מת בחיצוניות אלא שרק נראה לנו שכך אך באמת הוא חי כמקודם. מקוה שהייתי מובן ● [[משתמש: חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] - [[שיחת משתמש: חלוקת קונטרסים|שיחה]] - [[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד|יחי המלך המשיח שליט"א]]  20:42, 11 בנובמבר 2019 (UTC)
::::כתשובה למה שכתבת שלא מוכרח שהרבי לא נמצא ב770, הבאתי את שני המקורות בהתחלה שהרבי נמצא ב[[770]] 'עד עולם'. ובמילא גם בקשר למה שכתבת ש'גם לפי דעתכם' אפשר לכתוב שהרבי חי באוהל זה לא נכון, אם רק תסתכל שוב על השיחות לעיל תבין שהרבי חי בגוף גשמי ב770 כמו שהיה עד '''ג' תמוז''' תשנ"ד, ואין הכוונה שכך הוא ע"פ האמת ובחיצוניות הוא להיפך, כ"א שכך הוא ע"פ האמת גם בחיצוניות אלא שרק נראה לעינים הגשמיות שלנו אחרת - ע"ד 'נדמה להם שמת' שאין הכוונה שהוא מת בחיצוניות אלא שרק נראה לנו שכך אך באמת הוא חי כמקודם. מקוה שהייתי מובן ● [[משתמש: חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] - [[שיחת משתמש: חלוקת קונטרסים|שיחה]] - [[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד|יחי המלך המשיח שליט"א]]  20:42, 11 בנובמבר 2019 (UTC)
:::::אנסה להבהיר את כוונתי: האם – לדעתכם – ניתן לומר שהרבי נמצא באוהל כפי שהי' בבית ישראל אחר כ"ז אדר תשנ"ד? וכפי שנכתב בערך [[בית ישראל (מרכז רפואי)]] שהרבי הי' שם. באם לא – נא לנמק! [[משתמש:ממ"ד|ממ"ד]] - [[שיחת משתמש:ממ"ד|שיחה]], 21:26, י"ג בחשוון, ה'תש"ף 21:26, 11 בנובמבר 2019 (UTC)
:::::אנסה להבהיר את כוונתי: האם – לדעתכם – ניתן לומר שהרבי נמצא באוהל כפי שהי' בבית ישראל אחר כ"ז אדר תשנ"ד? וכפי שנכתב בערך [[בית ישראל (מרכז רפואי)]] שהרבי הי' שם. באם לא – נא לנמק! [[משתמש:ממ"ד|ממ"ד]] - [[שיחת משתמש:ממ"ד|שיחה]], 21:26, י"ג בחשוון, ה'תש"ף 21:26, 11 בנובמבר 2019 (UTC)
::::::אני ינסה לענות בקצרה אם אראה שזה לא מובן אאריך אי"ה.
::::::אני ינסה לענות בקצרה אם אראה שזה לא מובן אאריך אי"ה.
9,232

עריכות

תפריט ניווט