משה רבינו: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 1,594 בתים ,  20 ביוני 2021
(←‏מנהיגותו: הרחבה)
(←‏מנהיגותו: הרחבה)
שורה 36: שורה 36:
===מתן תורה וחטא העגל===
===מתן תורה וחטא העגל===
{{ערך מורחב|ערך=[[מתן תורה]] {{*}} [[חטא העגל]]}}
{{ערך מורחב|ערך=[[מתן תורה]] {{*}} [[חטא העגל]]}}
לאחר שבעה שבועות מיציאת מצרים הגיע העם ב[[א' סיוון]] ב'תמ"ח ל[[הר סיני]], שם חנו. ולאחר מכן בו הוריד משה לבני ישראל את ה[[תורה]]. [[מתן תורה]] נחשב מאז למעשה המכונן של עם ישראל. משה לא זכה להיכנס עם בני ישראל ל[[ארץ כנען]] ומת לאחר שראה אותה מפסגת הר נבו.
לאחר שבעה שבועות מיציאת מצרים הגיע העם ב[[א' סיוון]] ב'תמ"ח ל[[הר סיני]], שם חנו כדי לקבל את ה[[תורה]]. שלושה ימים קודם מתן תורה שכונו "שלושת ימי ההגבלה", נצטוו בני ישראל להכין את עצמם למתן תורה, ביום השלישי [[ו' בסיוון]], נגלה [[הקב"ה]] על הר סיני, בהתגלות שלוותה בקולות וברקים ובקול [[שופר]] שהתחזק מרגע לרגע.
 
כאשר החל הקב"ה להגיד את [[עשרת הדיברות]], נפל פחד על עם ישראל והם נסוגו מהר, בעקבות כך מסר משה לעם ישראל את עשרת הדיברות ואת ה[[תורה]].
 
לאחר מעמד מתן בתורה עלה משה במשך ארבעים יום ל[[שמים]] כדי להוריד לעם את [[לוחות הברית]], בעקבות טעות בחישוב, חשב עם ישראל שעברו ארבעים יום ומשה לא הופיע, בעקבות מראה ה[[שטן]] שהראה את דמות משה בענן, חשב עם ישראל שמשה מת ופנה ל[[אהרן]] שיבנה להם [[אלוקים]] חדש, אהרן ניסה לדחות אותם על ידי כך שהציע ליצור אלוקים חדש מכלי כסף למחרת, בתקווה שעד אז יתגלה משה{{הערה|[[ספר שמות]], פל"ו, א - ו.}}.
 
למחרת באו ישראל וזרקו את כלי כסף והזהב לאש, ונוצר מהם "עגל" לו עבדו ישראל, משה ירד אז מהר ושגילה שעם ישראל הכין "עגל" שבר את הלוחות, והורה ל[[שבט לוי]] להרוג את החוטאים, ובנוסף לכך מתו מספר אנשים ממגפה ושתיית מים רעים.
===בניית המשכן===
===נדודי עם ישראל במדבר===
משה לא זכה להיכנס עם בני ישראל ל[[ארץ כנען]] ומת לאחר שראה אותה מפסגת הר נבו.


== פטירתו ==
== פטירתו ==

תפריט ניווט