שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 1,512 בתים ,  05:21, 3 ביוני 2021
==בתורת החסידות==
{{להשלים}}
[[הרבי]] גילה עובדה נפלאה{{הערה|שיחת [[דבר מלכות בשלח]] תשנ"ב.}} אודות מיוחדותה של שבת זו, ואמר שבה נעשית עיקר העליה שנעשית בכל שבתות השנה על ידי השיר.
כך גם כל עליות יום ה[[הילולא]] של [[אדמו"ר הריי"צ]] ב[[י' שבט]], שיום ההילולא הוא יום שיא ועליה של הצדיק והמקושרים אליו, עיקרם ושלימותם בשבת זו, שבת שירה.
 
הרבי מוסיף שגם כל העליות שנעשים על ידי כללות עבודת בני ישראל בזמן הגלות ב[[עבודת הבירורים]], בהעלאת והכנת העולם לגאולה, הכל מתעלה ונכלל בשבת שירה.
 
הרבי מבאר שאמנם שבת זו נקראת שבת שירה על שם [[שירת הים]], שהיא היתה השירה השניה במניין השירות שבתנ"ך, אך היא קשורה ושייכת גם ל[[שירה העשירית]] שתהיה לעתיד לבוא. היות ששירת הים נאמרה בלשון עתיד "אז ישיר" שרומז על השיר לעתיד לבוא וכן ש"מכאן לתחילת המתים מן התורה".
 
תשע השירות הם עניין של עליה '''מלמטה למעלה''', ולכן הם "שירה" בלשון נקבה על שם שהמקבל (נקבה) משתוקק ומתגעגע להתכלל בדרגה העלית יותר. ה[[שיר חדש]] דלעתיד לבוא (השירה העשירית) הוא לשון זכר ועניינו השפעת אור עליון וגילוי '''מלמעלה למטה'''. אך ביחד עם זאת הוא ככל "שיר" שהוא עליה מלמטה למעלה, כלומר שיש בשירה העשירית את שתי המעלות גם יחד, הן העליה מלמטה למעלה והן הדביקות בעליון מלמעלה למטה גם יחד.
 
נמצא שבשבת שירה ישנה גם את השלמות המיוחדת של [[השירה העשירית]].
==קישורים חיצוניים==
10,346

עריכות

תפריט ניווט