שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 2,464 בתים ,  12:54, 28 באפריל 2021
בתשנ"ב חילק הרבי קונטרס מיוחד הנקרא "[[קונטרס בית רבנו שבבבל]]" ובו מבאר הרבי את מעלת בית הכנסת 770 מצד היותו ה"בית רבנו" של הדור האחרון, מכיון שבו נמצא נשיא הדור הנוכחי,
ומחדש שבזמן הגאולה תתגלה ה[[שכינה]] תחילה ב-770 ולאחר מכן תעבור יחד עם הבית כנסת לירושלים ל[[הר הבית]] לבית המקדש האמיתי והשלישי.
 
==בימת הקריאה==
ראשיתה של בימת הקריאה היתה כבר בבית המקדש במעמד [[הקהל]] שהכהן הגדול היה קורא בבית המקדש בפני כלל ישראל{{הערה|1=[https://he.chabad.org/library/article_cdo/aid/2235349 על הבימה, עמוד התפילה וחשיבותם].}}.
 
על פי הלכה, יש להעמיד בימה באמצע בית הכנסת{{הערה|הרמב"ם הלכות תפילה יא, ג. שולחן ערוך אורח חיים קנ. על פי הגמרא בסוכה נא, ב שבבית הכנסת באלכסנדריא של מצרים היתה בימה של עץ באמצעה.}}. וטעם הדבר - כדי שישמעו כולם{{הערה|רמב"ם.}} או משום שבית הכנסת הוא מקדש מעט, ועושים זאת על מנת שיהיה דומה למזבח בבית המקדש שהיה באמצע העזרה{{הערה|חתם סופר או"ח סי' כח.}}, כאשר לפי הטעם השני יש אכן להקפיד שהבימה תהיה דווקא באמצע בית הכנסת גם כאשר מדובר במבנה קטן שכל הקהל שומע בכל מקרה.
 
על פי פנימיות התורה{{הערה|שו"ת אמרי אש אורח חיים סי' ז, מג"א סי' קנ, והא"ר בשם זוה"ק.}} יש להקפיד שבמדרגות המובילות לבימה לא יהיו יותר מ-6 מדרגות.
 
על אף האמור לעיל, במשך שנים ארוכות מלבד בימת הקריאה הגדולה ב-770 שבאמצע בית הכנסת, שימשה את הרבי בימה קטנה נוספת שהוצבה בקידת בית הכנסת בסמוך לארון קודש מתוך מטרה להקל על הרבי את ההליכה עד למרכז בית הכנסת והעליה והירידה מהבימה המוגבהת. סביב בימה זו גם נערכות ה[[הושענות]] בימי חג הסוכות.
 
הרבי הורה שבמקום הצורך יש להקפיד שלכל הפחות לפני בימת הקריאה יהיה מקום לפחות של שורת יושבים אחת{{הערה|סדרת מאמרים בנושא בשבועון התקשרות: [http://lubavitch.org.il/Magazines/Article.asp?ArticleID=5008&CategoryID=1170 גליון 726], [http://www.chabad.org.il/Magazines/Article.asp?ArticleID=5083&CategoryID=1180 גליון 730], [http://www.chabad.org.il/Magazines/Article.asp?ArticleID=5157&CategoryID=1189 גליון 734].}}.
==עזרת נשים==
30,191

עריכות

תפריט ניווט