שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 132 בתים ,  21:33, 19 באפריל 2021
מ
←‏תולדות חיים: קישורים פנימיים
בהגיעו לגיל חתונה, נישא עם רעייתו מרת שושנה רייזל, בת הרב [[ישעיהו גופין]].
לאחר חתונתו, נכנס לעבוד כמחנך בבית הספר של [[רשת אהלי יוסף יצחק ]] בשכונת מלחה בירושלים, ואף שימש במשך שנים ארוכות כמנהל המוסד.
[[נסיעה לרבי|נסע לרבי ]] בפעם הראשונה לקראת חודש תשרי [[תשכ"ב]], שהיה הפעם השניה בה אורגן צ'ארטר לנסיעה משותפת של חסידי חב"ד בארץ אל הרבי, ומייד עם בואו, עוד בעיצומם של ריקודי השמחה של החסידים מחוץ ל-[[770 ]] עם ירידתם מהמונית, נקרא על ידי המזכיר להיכנס ליחידות ל[[יחידות]] אצל הרבי. בין הנושאים הרבים עליהם דיבר עמו הרבי ביחידות, נכללה הוראה של הרבי לרענן בזכרונו את השפה הצרפתית אותה דיבר בילדותו, על מנת שיוכל להשתמש בה להשפיע על עולי צרפת בארץ הקודש.
גם בפעם השניה שהגיע אל הרבי כעבור חמש שנים לקראת חודש החגים [[תשכ"ז]], נחת בעיצומה של [[התוועדות של הרבי|התוועדות]] וזכה שהרבי יורה שיעמוד בסמיכות אליו עד לסיום ההתוועדות, וכן זכה שביחידות לפני הנסיעה יעניק העניק לו הרבי בקבוק משקה ויורה והורה לו להוסיף בו מיץ תפוזים וכן לפורר את אחת מחתיכות הלעקאח שקיבל אל תוך עוגה גדולה אותה יחלק לתלמידיו.
לחם בקרבות [[מלחמת ששת הימים]] בגדוד 68 וסופח ליחידה שהופקדה על הפעלת המרגמות, ולימים זכה למדליית הוקרה על חלקו בשחרורה של ירושלים מידי הערבים. לאור קריאת הרבי, עוד בזמן המלחמה החל לעסוק ב[[מבצע תפילין]] עם חבריו לנשק{{הערה|1=[http://habad.org.il/Magazines/Article.asp?ArticleID=10970&CategoryID=1900 דיווח היסטורי, בתוך שבועון התקשרות גליון 1059].}}.
במהלך שנות פעילותו בבתי ספר ממלכתיים בירושלים, היה מארגן מסיבות חומש בבית ב[[בית הכנסת צמח צדק (ירושלים)|בית הכנסת צמח צדק בעיר העתיקה בירושלים]].
לאחר פרישתו לפנסיה, עבר להתגורר בשכונת נווה יעקב בירושלים, בה משמש כמשפיע הקהילה.
1,688

עריכות

תפריט ניווט