פתיחת התפריט הראשי

שינויים

נוספו 140 בתים ,  14:02, 7 באפריל 2021
←‏מאור: הרחבה
לפעמים כשמדברים על עצמות מכנים אותו בתואר "מאור"{{הערה|ראה למשל [https://drive.google.com/file/d/1dGU0qIas0lgRG6TTQAstaj4TfgiNt_kb/view ד"ה [[ואתה תצווה]] תשמ"א]}}, שמבטא את זה שהכל מגיע ממנו, כמו מאור (למשל שמש) שהאור מגיע ממנו.
למרות כל המעלות שבמונח "מאור", עדיין אין זה אמיתית העניין של עצמות אין סוף. שהמשמעות 'מאור' הוא שכל מציאותו הוא רק לתת אור. אבל כשמדברים על עצמות הרי "לא זהו עיקר האלוקות מה שמתהווים ממנו עולמות"{{הערה|תורה אור מגילת אסתר צט ב}}. זה נכון שכל מה שנברא מתהווים ממנו אבל זה לא ענינו ויכול להיות שדברים אחרים יתהוו ממנו{{הערה|אמנם ראה [https://drive.google.com/file/d/1dLygRssJpiG3_4LiYq5dj7awZwKQjJjY/view ד"ה החודש תשמ"ז] הערה 27}}.
סיבה נוספת היא שמאור מוכרח להאיר, וזה מורה{{הערה|למרות שכשאומרים "אור" זה מורה על העדר היחס בין המאור והאור, עיין ערך [[אור ושפע]].}} על יחס כלשהו מהמאור להאור, שהאור הוא חלק בלתי נפרד ממציאות המאור ונחשב כחלק ממנו. אבל מכיוון שעצמותו יתברך מאיר בבחירתו ורצונו, ולא בהכרח, אין התייחסות כלל לעולמות, וח"ו לומר שהעולמות הם חלק בלתי נפרד ממנו שביכולתו לא להאיר ואז לא יהיו עולמות.
473

עריכות