474
עריכות
חלוקת קונטרסים (שיחה | תרומות) (פולע, לא תמיד אחידות במיקום הערות שוליים עובד טוב) |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 19: | שורה 19: | ||
ג. '''מציאותו שונה''' - כיון שרק ה'עצמות' הוא היחיד ש'מחויב המציאות', ממילא יש פער של 'אין ערוך' בין הנמצאים שמציאותם רק 'אפשרית' לבין ה'עצמות'. | ג. '''מציאותו שונה''' - כיון שרק ה'עצמות' הוא היחיד ש'מחויב המציאות', ממילא יש פער של 'אין ערוך' בין הנמצאים שמציאותם רק 'אפשרית' לבין ה'עצמות'. | ||
== מאור == | |||
לפעמים כשמדברים על עצמות מכנים אותו בתואר "מאור", שמבטא את זה שהכל מגיע ממנו, כמו מאור (למשל שמש) שהאור מגיע ממנו.<br> | |||
למרות כל המעלות שבמונח "מאור", עדיין אין זה אמיתית העניין של עצמות אין סוף. שהרי "לא זהו עיקר האלוקות מה שמתהווים ממנו עולמות"<ref>תורה אור מגילת אסתר</ref>. הדרגה שהיא המקור לכל ריבוי העולמות והברואים, עדיין היא לא עצמות אין סוף. זה לא התואר הנכון שנותן לו מעלה, אדרבה בשבילו זה ירידה.<br> | |||
לפעמים במקום להביא משל מאור השמש, מביאים משל מאבן טובה שמפיצה אור. מה המשמעות? כמו שאמרנו, השמש - כל עניינה ומטרתה להאיר. אין לה בחירה בזה, וזהו נוגע לכל עצמותה. <br> | |||
אבן טובה, לעומת זאת, יש לה קיום משלה, יש לה תוכן עצמי גם בלי שהיא מאירה. אף אחד לא יקנה אבן טובה בשביל האור שלה. כך גם עצמות אין סוף - הוא קיים בקיום עצמי, ולא נוגע לו האם העולמות מתהווים או לא.<ref>תחילת ד"ה כי עמך בהמשך תרס"ו</ref> | |||
===אור אין סוף=== | ===אור אין סוף=== |
עריכות