דבר מלכות וירא: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 6: שורה 6:
שיחה זו היא חלק מהרצף של שיחות הרבי המוגהות שנאמרו במשך השנה האחרונה בה שמענו שיחות על ידי הרבי, המכונות [[דבר מלכות]].
שיחה זו היא חלק מהרצף של שיחות הרבי המוגהות שנאמרו במשך השנה האחרונה בה שמענו שיחות על ידי הרבי, המכונות [[דבר מלכות]].


==רקע==
==אודות השיחה==
בשיחה זו, הודיע הרבי הודעה מיוחדת שכמוה לא נשמעה מעולם: {{ציטוטון|ישנה לא רק המציאות דמשיח אלא גם ההתגלות דמשיח, ועכשיו צריכים רק לקבל פני משיח צדקנו בפועל ממש}}. במילים פשוטות: מלך המשיח כבר קיבל מהקב"ה את השליחות להביא את הגאולה, ועכשיו כל מה שנותר הוא רק שהעם יקבלו את פניו!
בשיחה זו, הודיע הרבי הודעה מיוחדת שכמוה לא נשמעה מעולם: {{ציטוטון|ישנה לא רק המציאות דמשיח אלא גם ההתגלות דמשיח, ועכשיו צריכים רק לקבל פני משיח צדקנו בפועל ממש}}. במילים פשוטות: מלך המשיח כבר קיבל מהקב"ה את השליחות להביא את הגאולה, ועכשיו כל מה שנותר הוא רק שהעם יקבלו את פניו!


הודעה זו, היא בהמשך לכל השיחות של הרבי מאז שנת [[תש"נ]] שמדגישים כל פעם יותר, שאחנו נמצאים קרוב לימות המשיח, ועד לעיצומם של [[ימות המשיח]].
הודעה זו, היא בהמשך לכל השיחות של הרבי מאז שנת [[תש"נ]] שמדגישים כל פעם יותר ויותר שאחנו נמצאים קרוב לימות המשיח, ועד לעיצומם של [[ימות המשיח]].


יומיים לאחר שיחה זו, ב[[כ' מר חשון]], מוציא הרבי את ה[[קונטרס בית רבינו שבבבל]], שמדגיש עוד יותר את [[זהות משיח]], ועד ל[[דבר מלכות חיי שרה]], שבו מודגשת עוד יותר [[השליחות היחידה]] שנותרה ל[[קבלת פני משיח]].
יומיים לאחר שיחה זו, ב[[כ' מר חשון]], הוציא הרבי את ה[[קונטרס בית רבינו שבבבל]], שמדגיש עוד יותר את [[זהות משיח]], ובהמשך את [[דבר מלכות חיי שרה]], שבו מודגשת עוד יותר [[השליחות היחידה]] שנותרה לגאולה - [[קבלת פני משיח]].
 
==סיכום==


==השיחה בקצרה==
{{ציטוט-צף|ועוד ועיקר – שכבר לא נשאר פנאי לדבר עוד משהו בכל זה ("ס'ניטא קיין צייט צו רעדן"), כיון שצריכים ללכת לקבל פני משיח צדקנו, כ"ק מו"ח אדמו"ר – תיכף ומיד, ממש ממש ממש!|סעיף כ"א, בלתי מוגה.}}
{{ציטוט-צף|ועוד ועיקר – שכבר לא נשאר פנאי לדבר עוד משהו בכל זה ("ס'ניטא קיין צייט צו רעדן"), כיון שצריכים ללכת לקבל פני משיח צדקנו, כ"ק מו"ח אדמו"ר – תיכף ומיד, ממש ממש ממש!|סעיף כ"א, בלתי מוגה.}}
'''אותיות א' - ב':''' צריך ללמוד את ההוראה אלינו מ: [[פרשת וירא]], [[ח"י חשון]] ו[[כ' חשון]]. מביא את הסיפור מ[[אדמו"ר הרש"ב]] שבכה שלא ראה את ה' כ[[אברהם אבינו]], וענה לו ה[[הצמח צדק|צמח צדק]] שכשיוהודי בן 99 מחליט לעשות [[ברית מילה]] - מגיע לו שה' יתגלה אליו. ומהי ההוראה מזה '''אלינו?'''
צריך ללמוד את ההוראה אלינו מ: [[פרשת וירא]], [[ח"י חשון]] ו[[כ' חשון]]. ידוע הסיפור עם ה[[אדמו"ר הרש"ב]] שבכה על שלא ראה את ה' כ[[אברהם אבינו]], וענה לו ה[[הצמח צדק|צמח צדק]] שכאשר יהודי בן 99 מחליט [[ברית מילה|למול]] את עצמו - מגיע לו שה' יתגלה אליו. ומהי ההוראה מזה אלינו?


'''אותיות ג' - ז':''' בגילוי של "וירא" שבעקבות המילה 2 קצוות, [[גילוי]] נעלה ביותר, ולאידך, שחדר ב[[פנימיות]]. וזו מעלת מצות [[ברית מילה|מילה]] - שהיא מצוה גדולה, שחודרת ב[[גוף]] ה[[גשמי]]. וזאת כי [[רצון|נתאווה]] [[הקב"ה]] ל[[דירה בתחתונים]], ולכן דוקא בהמשכה הכי בתחתונים, מתגלית הדרגא הכי נעלית ב[[אלוקות]]. הענין של "וירא"{{הערה|הגילוי הכי נעלה, שחודר הכי למטה.}} קיים אצל כל [[יהודי]]: בכל יהודי ישנו ענין המילה, שאז נכנסת בו [[נפש אלוקית]] נעלית החודרת בגוף הגשמי. ולכן, כבר אצל [[ילד]] יהודי רואים בגלוי את ה[[נשמה]] המתבטאת בפועל בחייו, ב[[גוף|גופו]], [[בית]]ו, וחלקו ב[[עולם]].
בגילוי שהיה בעקבות המילה 2 קצוות: [[גילוי]] נעלה ביותר; ולאידך, גילוי שחדר ב[[פנימיות]]. וזו מעלת מצות [[ברית מילה|מילה]] - שהיא מצוה גדולה, שחודרת ב[[גוף]] ה[[גשמי]]. וזאת כי [[רצון|נתאווה]] [[הקב"ה]] ל[[דירה בתחתונים]], ולכן דוקא בהמשכה הכי בתחתונים, מתגלית הדרגא הכי נעלית ב[[אלוקות]]. הענין של "וירא"{{הערה|הגילוי הכי נעלה, שחודר הכי למטה.}} קיים אצל כל [[יהודי]]: בכל יהודי ישנו ענין המילה, שאז נכנסת בו [[נפש אלוקית]] נעלית החודרת בגוף הגשמי. ולכן, כבר אצל [[ילד]] יהודי רואים בגלוי את ה[[נשמה]] המתבטאת בפועל בחייו, ב[[גוף|גופו]], [[בית]]ו, וחלקו ב[[עולם]].


'''אותיות ח' - י':''' וזוהי '''ההוראה מהסיפור''': המציאות של "וירא" קיימת '''אצל כל יהודי''', והרבי הרש"ב בכה כי רצה לראות זאת בהתגלות; תשובת הצמח צדק מדברת על העבודה הנדרשת, של ידה יכולים לקבל גם את ההתגלות. וזו ההוראה מ"וירא" אלינו: לכל יהודי ישנה מציאות של "וירא", נשמתו. בזכותה הוא מתעורר ומשתוקק לראות זאת בהתגלות; ועובד להחדיר אלוקות בעצמו ובעולם. וזוהי משמעות התאריך ח"י מרחשון, החדרת החיות האלקית - ח"י, בעניני העולם - מרחשון.
וזוהי '''ההוראה מהסיפור''': המציאות של "וירא" קיימת '''אצל כל יהודי''', והרבי הרש"ב בכה כי רצה לראות זאת בהתגלות; תשובת הצמח צדק מדברת על העבודה הנדרשת, של ידה יכולים לקבל גם את ההתגלות. וזו ההוראה מ"וירא" אלינו: לכל יהודי ישנה מציאות של "וירא", נשמתו. בזכותה הוא מתעורר ומשתוקק לראות זאת בהתגלות; ועובד להחדיר אלוקות בעצמו ובעולם. וזוהי משמעות התאריך ח"י מרחשון, החדרת החיות האלקית - ח"י, בעניני העולם - מרחשון.


'''אותיות י"א - י"ד:''' בדיוק אותו תהליך של "וירא", קיים גם לגבי היחס שלנו ל[[גאולה]]: לכל יהודי ישנה מציאות ה"וירא" של [[ניצוץ המשיח]] שבתוכו. בזכותו הוא מתעורר ומשתוקק לראות בגילוי את ה[[משיח]]; ועובד להחדיר את הגאולה בכל פרטי חייו. הענין ניכר בעבודתו של הרבי הרש"ב - שייסד את [[ישיבת תומכי תמימים]], שבה לומדים [[חסידות]] מעין הגאולה ונלחמים להבאתה; ומודגש בדור זה, בשנה זו ובשבת זו, לאחר שנסתיימה ונשלמה כל העבודה ואוחזים בתקופה השייכת ל[[בית המקדש השלישי]]. ובדיוק אותו תהליך של גאולה אצל כל אחד, קיים גם לגבי המשיח הכללי: בכל דור ישנה מציאות של משיח. ובדורנו, ישנה גם התגלותו, ומה שנשאר הוא לקבל את פניו - להחדיר את התשוקה לגאולה בכל פרט וענין.
בדיוק אותו תהליך של "וירא", קיים גם לגבי היחס שלנו ל[[גאולה]]: לכל יהודי ישנה מציאות ה"וירא" של [[ניצוץ המשיח]] שבתוכו. בזכותו הוא מתעורר ומשתוקק לראות בגילוי את ה[[משיח]]; ועובד להחדיר את הגאולה בכל פרטי חייו. הענין ניכר בעבודתו של הרבי הרש"ב - שייסד את [[ישיבת תומכי תמימים]], שבה לומדים [[חסידות]] מעין הגאולה ונלחמים להבאתה; ומודגש בדור זה, בשנה זו ובשבת זו, לאחר שנסתיימה ונשלמה כל העבודה ואוחזים בתקופה השייכת ל[[בית המקדש השלישי]]. ובדיוק אותו תהליך של גאולה אצל כל אחד, קיים גם לגבי המשיח הכללי: בכל דור ישנה מציאות של משיח. ובדורנו, ישנה גם התגלותו, ומה שנשאר הוא לקבל את פניו - להחדיר את התשוקה לגאולה בכל פרט וענין.


==קישורים חיצוניים==
==קישורים חיצוניים==
*[https://drive.google.com/file/d/0B6t2zW9zs378bjFUSER3aXotM2M/view?usp=drivesdk השיחה המוגהת] ([[ארכיון גאולה ומשיח]]).
*השיחה: '''[https://drive.google.com/file/d/0B6t2zW9zs378bjFUSER3aXotM2M/view?usp=drivesdk המוגהת] {{*}} [https://drive.google.com/file/d/0B91KHRkDr3SAenBIa2I1TzAyd0E/view?usp=drivesdk השיחה הבלתי מוגהת] {{*}} [https://docs.google.com/document/d/1BvD9YOXRU39WLa7EH1YoRTI3cI0JexcL1k-3xKilEuY/edit?usp=drivesdkבגרסת טקסט] {{*}} [https://drive.google.com/file/d/0B2SxIZ_lqqqrVGJuTG5hTm5Qd3hMdzMzbXhJSXpoZHRTYXE0/view?usp=drivesdk מבוארת]'''(מתוך [[ארכיון גאולה ומשיח]]).
*[https://drive.google.com/file/d/0B91KHRkDr3SAenBIa2I1TzAyd0E/view?usp=drivesdk השיחה הבלתי מוגהת] ([[ארכיון גאולה ומשיח]]).
*גליונות: '''[https://torah4blind.org/hebrew/dmc-vayeira-heb-5767.pdf דבר מלכות לנוער] {{*}} [https://chabad.info/wp-content/uploads/2019/02/18-02-2019-03-02-43-%D7%9E%D7%93%D7%A7%D7%93%D7%A7%D7%99%D7%9D-%D7%92%D7%9C%D7%99%D7%95%D7%9F-%D7%92-%D7%95%D7%99%D7%A8%D7%90-%D7%9E%D7%A2%D7%95%D7%93%D7%9B%D7%9F.pdf מדקדקים] {{אינפו}}{{PDF}}'''
*[https://docs.google.com/document/d/1BvD9YOXRU39WLa7EH1YoRTI3cI0JexcL1k-3xKilEuY/edit?usp=drivesdk השיחה בגרסת טקסט] ([[ארכיון גאולה ומשיח]]).
*[https://drive.google.com/file/d/0B2SxIZ_lqqqrVGJuTG5hTm5Qd3hMdzMzbXhJSXpoZHRTYXE0/view?usp=drivesdk דבר מלכות מבואר - וירא] ([[ארכיון גאולה ומשיח]]).
*[https://torah4blind.org/hebrew/dmc-vayeira-heb-5767.pdf דבר מלכות לנוער - וירא] {{אינפו}}{{PDF}}
*[https://chabad.info/wp-content/uploads/2019/02/18-02-2019-03-02-43-%D7%9E%D7%93%D7%A7%D7%93%D7%A7%D7%99%D7%9D-%D7%92%D7%9C%D7%99%D7%95%D7%9F-%D7%92-%D7%95%D7%99%D7%A8%D7%90-%D7%9E%D7%A2%D7%95%D7%93%D7%9B%D7%9F.pdf מדקדקים חוברת ג' - גליון עיון והעמקה בשיחת הדבר מלכות של פרשת וירא] {{אינפו}}{{PDF}}


{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
2,913

עריכות

תפריט ניווט