37,397
עריכות
מ (ויקיזציה) |
חלוקת קונטרסים (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{חשיבות|כ"ז אדר}} | {{חשיבות|כ"ז אדר}} | ||
{{חז"ל| | {{חז"ל| | ||
|שם=רבי יוחנן בן גודגדא | |שם=רבי יוחנן בן גודגדא | ||
שורה 16: | שורה 15: | ||
אודותיו מובא{{הערה|ערכין י"א ב}}{{ציטוטון|מעשה בר' [[יהושע בר חנניה]] שהלך לסייע בהגפת דלתות אצל ר' יוחנן בן גודגדא אמר לו בני חזור לאחוריך שאתה מן המשוררים ולא מן המשוערים}}, מהלשון בו הוא קרא לרבי יהושע בן חנניה - "בני", מוכיח בספר ערכי תנאים ואמוראים, שהוא היה תלמידו של רבי יוחנן בן גודגדא. | אודותיו מובא{{הערה|ערכין י"א ב}}{{ציטוטון|מעשה בר' [[יהושע בר חנניה]] שהלך לסייע בהגפת דלתות אצל ר' יוחנן בן גודגדא אמר לו בני חזור לאחוריך שאתה מן המשוררים ולא מן המשוערים}}, מהלשון בו הוא קרא לרבי יהושע בן חנניה - "בני", מוכיח בספר ערכי תנאים ואמוראים, שהוא היה תלמידו של רבי יוחנן בן גודגדא. | ||
לפי דברי מחבר הספר ערכי תנאים ואמוראים (מגדולי הראשונים), הוא היה נחשב ל"חסיד" גדול, דבר שהתבטא בכך שהוא היה אוכל כל ימיו "חולין על טהרת הקודש"{{הערה|חגיגה ג' א' | לפי דברי מחבר הספר ערכי תנאים ואמוראים (מגדולי הראשונים), הוא היה נחשב ל"חסיד" גדול, דבר שהתבטא בכך שהוא היה אוכל כל ימיו "חולין על טהרת הקודש"{{הערה|חגיגה ג' א'.}}. על פי תורת החסידות, הכוונה היא שהוא אכל אוכל לשם שמים, כדי שיהיה לו כוח ללמוד ולהתפלל, וממילא היה מעלה את הניצוצות הקדושים שבאוכל{{הערה|1=[[תורת שמואל]] תרל"ה חלק ב' [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15858&hilite=0285fe84-404f-43ad-9f67-1adf7a1fd313&st=%D7%A1%D7%A4%D7%A8+%D7%A9%D7%95%D7%A4%D7%98%D7%99%D7%9D&pgnum=99 עמ' שעט].}} | ||
יש להבדיל בינו לבין שני תנאים אחרים בשם זה, שהיו בתקופה מאוחרת יותר{{הערה|ראה בערכי תנאים ואמוראים.}}. | יש להבדיל בינו לבין שני תנאים אחרים בשם זה, שהיו בתקופה מאוחרת יותר{{הערה|ראה בערכי תנאים ואמוראים.}}. |