27,797
עריכות
מ (החלפת טקסט – "היתה" ב־"הייתה") |
מ (החלפת טקסט – "{{הערות שוליים|}}" ב־"{{הערות שוליים}}") |
||
שורה 19: | שורה 19: | ||
כמו כן הארת הקשר של תפילין מורה על הארת ה[[שערות]] מ[[אריך אנפין]] המגיע עד העורף של [[זעיר אנפין]] ו[[הכאה|מכה שם]] ועל ידי זה מאיר בזעיר אנפין בחינת האור המקיף הנרמז בתפילין של ראש. והארה זו היא הנאמר ב[[עץ חיים]] כי [[חד קווצי דשערי]] של [[אריך אנפין]] מכה את עורף [[זעיר אנפין]], ועל ידי זה [[ספירת הדעת|הדעת]] דזעיר אנפין מתחלק לחסד וגבורה. ומבואר כי ענין זה הוא הענין של [[ציצית]]. ש[[טלית]] הוא [[אור מקיף]] הגדול המקיף לזעיר אנפין מראשו ועד סופו, ו[[ציצית]] הוא בחינת [[מקיף החוזר]] שהוא בבחינת [[שערות]] הנמשך להאיר בזעיר אנפין בבחינת אור פנימי בג' ראשונות שלו{{הערה|ראה בערך [[חד קווצי דשערי]]}}. | כמו כן הארת הקשר של תפילין מורה על הארת ה[[שערות]] מ[[אריך אנפין]] המגיע עד העורף של [[זעיר אנפין]] ו[[הכאה|מכה שם]] ועל ידי זה מאיר בזעיר אנפין בחינת האור המקיף הנרמז בתפילין של ראש. והארה זו היא הנאמר ב[[עץ חיים]] כי [[חד קווצי דשערי]] של [[אריך אנפין]] מכה את עורף [[זעיר אנפין]], ועל ידי זה [[ספירת הדעת|הדעת]] דזעיר אנפין מתחלק לחסד וגבורה. ומבואר כי ענין זה הוא הענין של [[ציצית]]. ש[[טלית]] הוא [[אור מקיף]] הגדול המקיף לזעיר אנפין מראשו ועד סופו, ו[[ציצית]] הוא בחינת [[מקיף החוזר]] שהוא בבחינת [[שערות]] הנמשך להאיר בזעיר אנפין בבחינת אור פנימי בג' ראשונות שלו{{הערה|ראה בערך [[חד קווצי דשערי]]}}. | ||
{{הערות שוליים | {{הערות שוליים}} | ||
{{אדם}} | {{אדם}} | ||
[[קטגוריה:אברי הגוף]] | [[קטגוריה:אברי הגוף]] |