31,483
עריכות
מה עם ההתגלות? (שיחה | תרומות) |
|||
שורה 22: | שורה 22: | ||
* אך לגבי עצבות "ממילי דשמיא" מובן, שדאגה על עבירות שעשה היא אכן סיבה אמיתית לעצב. אך מאחר ועבודת ה' חייבת להיות בשמחה צריך האדם לדחות דאגות אלו{{הערה|ולא חס ושלום להעסיק בהן את מחשבתו לא בשעת התפילה, לא בשעת הלימוד ואפילו לא באמצע יום העסקים.}}, ולקבוע בצורה מתוכננת זמן מתאים לעסוק בתשובה{{הערה|ובאגרת התשובה פרקים ו'-ז' מוסבר באריכות שהזמן הראוי לכל אדם הוא תיקון חצות, וכן מוסבר שם אופן ההתבוננות.}}. | * אך לגבי עצבות "ממילי דשמיא" מובן, שדאגה על עבירות שעשה היא אכן סיבה אמיתית לעצב. אך מאחר ועבודת ה' חייבת להיות בשמחה צריך האדם לדחות דאגות אלו{{הערה|ולא חס ושלום להעסיק בהן את מחשבתו לא בשעת התפילה, לא בשעת הלימוד ואפילו לא באמצע יום העסקים.}}, ולקבוע בצורה מתוכננת זמן מתאים לעסוק בתשובה{{הערה|ובאגרת התשובה פרקים ו'-ז' מוסבר באריכות שהזמן הראוי לכל אדם הוא תיקון חצות, וכן מוסבר שם אופן ההתבוננות.}}. | ||
==ייחודיות הפרק== | |||
בשל תוכן הפרק העוסק במעלת עבודת השם מתוך [[שמחה]], המהווה את אחד המאפיינים הבולטים ב[[דרכי החסידות]], יש לפרק זה יחס מיוחד בין החסידים, שבא לידי ביטוי גם בהוראות פרטיות שנתן הרבי לאישים שונים{{הערה|1=ראו לדוגמא הוראת הרבי לרב [[ישעיהו הרצל]] ב[[יחידות]] הראשונה שלו, בתוך הראיון: '''[jemcentral.org/wp-content/uploads/2021/02/296.-Mishpatim-5781.pdf הפצת יהדות - בלי פוליטיקה]''', בעלון הסיפור שלי ([[JEM]]) גליון 296.}}. | |||
==מושגים יסודיים בפרק== | ==מושגים יסודיים בפרק== |
עריכות