נטע גרליצקי: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 32 בתים ,  25 בינואר 2021
אין תקציר עריכה
שורה 38: שורה 38:


==משנתו החינוכית==
==משנתו החינוכית==
ע'פ משנתו של הרבי בחינוך ובפרט בהשפעה בגיל הנוער, בענין המעלה הנחיצות והאופן הנדרש בקשר האישי והשיחות אישיות ולדוגמא במכתב לישיבת תו'ת המרכזית לוד מכתב ה'רל:"והעיקר הדיבור עמהם בפרטיות..תועלת לא בערך יותר..שיחה באופן בלתי רשמי מזה הקרוב לתלמיד יותר ואשר לפניו יכול לגלות כל לבו, וק"ל".
ע'פ משנתו של הרבי בחינוך ובפרט בהשפעה בגיל הנוער, בענין המעלה הנחיצות והאופן הנדרש בקשר האישי והשיחות אישיות עם התלמיד, ולדוגמא במכתב לישיבת תו'ת המרכזית לוד (מכתב ה'רל) "והעיקר הדיבור עמהם בפרטיות..תועלת לא בערך יותר..שיחה באופן בלתי רשמי מזה הקרוב לתלמיד יותר ואשר לפניו יכול לגלות כל לבו, וק"ל".
וכן במענה בכתב יד "בכדי להשפיע על מי שהוא ובפרט על הנוער בתקופתנו - צריך להיות הדבור כמו כמה פעמים ובפרטיות הדרושה ובאופן שנזקוק להשפעה ירגיש עצמו חפשי '''להתוכח ולענות'''..אין כל אפשריות הנ"ל - עלול גם, חס ושלום להזיק.." וכן בעור ריבוי מקומות.
וכן במענה בכתב יד בנושא "בכדי להשפיע על מי שהוא ובפרט על הנוער בתקופתנו - צריך להיות הדבור כמו כמה פעמים ובפרטיות הדרושה ובאופן שהזקוק להשפעה ירגיש עצמו חפשי '''להתוכח ולענות'''..אין כל אפשריות הנ"ל - עלול גם, חס ושלום להזיק.." וכן בעוד ריבוי מקומות.


רואה ערך עליון (בחינוך בכלל ובעולם ההשפעה בפרט) ביצירת קשר האישי עם התלמיד ולא ח'ו כטפל. וסבור שההצלחה האמיתית לטווח ארוך בבחינת 'חנוך לנער ע'פ דרכו גם כי יזקין לא יסור ממנה' היא רק ע'י הסתכלות והתייחסות על כל תלמיד כאינדיבידואל הן בשיחה אחד על אחד והן בלימוד בהשגים וכל המסתעף.
רואה ערך עליון (בחינוך בכלל ובעולם ההשפעה בפרט) ביצירת קשר האישי עם התלמיד ולא ח'ו כטפל. וסבור שההצלחה האמיתית לטווח ארוך בבחינת 'חנוך לנער ע'פ דרכו גם כי יזקין לא יסור ממנה' היא רק ע'י הסתכלות והתייחסות על כל תלמיד כאינדיבידואל הן בשיחה אחד על אחד והן בלימוד בהשגים וכל המסתעף.
משתמש אלמוני

תפריט ניווט