נטע גרליצקי: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
מ (removed Category:משפחת גופין using HotCat) |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 36: | שורה 36: | ||
בחורף [[תשפ"א]] פתח סדנת הכנה לעולים ל[[ישיבה]], בה מקבל התלמיד את הכלים הדרושים לו להצלחה, לקראת השלב המשמעותי כל כך, של מעבר מתלמיד ב[[תלמוד תורה]] ל[[תמים]] ב[[ישיבה]] . הסדנא כוללת פגישות אישיות עם ההורים והנערים העולים ל[[ישיבה]] להתחלה טובה ונכונה ב[[ישיבה]]. | בחורף [[תשפ"א]] פתח סדנת הכנה לעולים ל[[ישיבה]], בה מקבל התלמיד את הכלים הדרושים לו להצלחה, לקראת השלב המשמעותי כל כך, של מעבר מתלמיד ב[[תלמוד תורה]] ל[[תמים]] ב[[ישיבה]] . הסדנא כוללת פגישות אישיות עם ההורים והנערים העולים ל[[ישיבה]] להתחלה טובה ונכונה ב[[ישיבה]]. | ||
==משנתו החינוכית== | |||
ע'פ משנתו של הרבי בחינוך ובפרט בהשפעה בגיל הנוער, בענין המעלה הנחיצות והאופן הנדרש בקשר האישי והשיחות אישיות ולדוגמא במכתב לישיבת תו'ת המרכזית לוד מכתב ה'רל:"והעיקר הדיבור עמהם בפרטיות..תועלת לא בערך יותר..שיחה באופן בלתי רשמי מזה הקרוב לתלמיד יותר ואשר לפניו יכול לגלות כל לבו, וק"ל". | |||
וכן במענה בכתב יד "בכדי להשפיע על מי שהוא ובפרט על הנוער בתקופתנו - צריך להיות הדבור כמו כמה פעמים ובפרטיות הדרושה ובאופן שנזקוק להשפעה ירגיש עצמו חפשי '''להתוכח ולענות'''..אין כל אפשריות הנ"ל - עלול גם, חס ושלום להזיק.." וכן בעור ריבוי מקומות. | |||
רואה ערך עליון (בחינוך בכלל ובעולם ההשפעה בפרט) ביצירת קשר האישי עם התלמיד ולא ח'ו כטפל. וסבור שההצלחה האמיתית לטווח ארוך בבחינת 'חנוך לנער ע'פ דרכו גם כי יזקין לא יסור ממנה' היא רק ע'י הסתכלות והתייחסות על כל תלמיד כאינדיבידואל הן בשיחה אחד על אחד והן בלימוד בהשגים וכל המסתעף. | |||
==לקריאה נוספת== | ==לקריאה נוספת== |