משתמש:פולע/התייסדות חסידות חב"ד: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(←‏רקע: עריכה)
שורה 57: שורה 57:
במהלך פגישת רבי נחמן עם אדמוה"ז, התבטא רבי [[נחמן מברסלב]] על רבי ברוך בפני אדמו"ר הזקן כי "מפטרבורג כבר נפטרתם, מהדוד ברוך עדיין לא"{{הערה|בית רבי, עמ' 191}}.
במהלך פגישת רבי נחמן עם אדמוה"ז, התבטא רבי [[נחמן מברסלב]] על רבי ברוך בפני אדמו"ר הזקן כי "מפטרבורג כבר נפטרתם, מהדוד ברוך עדיין לא"{{הערה|בית רבי, עמ' 191}}.


[[אדמו"ר הזקן]] הבהיר פעם שמחלוקתו עם רבי [[ברוך ממז'יבוז]] הינה [[מחלוקת]] פשוטה אלא המשך של [[מחלוקת]] שהייתה בין [[שאול]] ל[[דוד]]{{הערה|"שמועות וסיפורים", ח"א, עמ' 44}}.
אדמו"ר הזקן הבהיר פעם שהמחלוקת עם רבי ברוך ממז'יבוז אינה מחלוקת פשוטה, אלא המשך של המחלוקת שהייתה בין [[שאול]] ל[[דוד המלך]]{{הערה|"שמועות וסיפורים", ח"א, עמ' 44}}.


באחת הפעמים נסע [[אדמו"ר הזקן]] דרך עיר שאנשיה היו חסידי רבי [[ברוך ממז'יבוז]], וכאשר עברה עגלתו של [[אדמו"ר הזקן]] במקום זרקו אנשי העיר אבנים על [[אדמו"ר הזקן]], וכמה ימים אחרי מיד נשרפה העיר כולה, ולאחר מכן כשבנו את העיר שוב היא נשרפה בפעם השנייה, לאחר הסתלקות אדמו"ר הזקן, כשהגיע בנו רבי [[חיים אברהם שניאורי]] לעיר כיבדו אותו אנשי העיר וביקשו ממנו שיסיר את הקפידה מאביו אדמו"ר הזקן{{הערה|רשימות דברים, ח"ד, עמ' קנו - קנז}}.
כמו כן, מסופר, כנ באחת הפעמים נסע אדמו"ר הזקן דרך עיר שאנשיה היו חסידי רבי [[ברוך ממז'יבוז]], וכאשר עברה עגלתו של [[אדמו"ר הזקן]] במקום זרקו אנשי העיר אבנים על [[אדמו"ר הזקן]], וכמה ימים אחרי מיד נשרפה העיר כולה, ולאחר מכן כשבנו את העיר שוב היא נשרפה בפעם השנייה, לאחר הסתלקות אדמו"ר הזקן, כשהגיע בנו רבי [[חיים אברהם שניאורי]] לעיר כיבדו אותו אנשי העיר וביקשו ממנו שיסיר את הקפידה מאביו אדמו"ר הזקן{{הערה|רשימות דברים, ח"ד, עמ' קנו - קנז}}.


באחת הפעמים שהגיע [[אדמו"ר הזקן]] לעיירה אחרת, גביר גדול מהעיירה הזאת שהיה מחסידי רבי [[ברוך ממז'יבוז]] לא ידע אם לארח את אדמוה"ז או לא, והחליט עכב כך לנסוע לרבי [[ברוך ממז'יבוז]], כהשגיע לרבי ברוך, סיפר לו שהוא הגיע לכאן "בגלל ביקורו של ה"ליטוואק"", כאשר שמע רבי ברוך שהוא מכנה את אדמוה"ז בשם "ליטוואק" אמר לו רבי ברוך שהוא הפסיד בעקבות כך את העולם הזה, העולם הבא וקבר בישראל, החסיד התחנן על נפשו, ונסע לאדמוה"ז שימחל לו, אדמוה"ז אמר לו שאת העולם הזה הוא הפסיד, עולם הבא אדמוה"ז לוקח על עצמו, וקבר ישראל איך שיזכה, אותו חסיד ירד מנכסיו, לאחר מכן נאסר ומת בכלאו, ולאחר השתלות של בני הקהילה הוצאו גופתו של אותו חסיד ונקברה בקבר ישראל{{הערה|ליקוטי סיפורים, עמ' נה - נז}}.
עוד מסופר, כי אחד מחסידי רבי ברוך שזרק אבנים על אדמוה"ז, רבי ברוך גער בו, וקללו שלא ימות על מטתו, ואכן, לאחר זמן קצר אותו חסיד מיריית רובה{{הערה|זכרונות שילה, מגדל עז, עמ' רנב}}.
 
חסיד אחר של רבי ברוך שזרק אבנים על אדמוה"ז, גער בו רבי ברוך וקללו שלא ימות על מטתו, ולאחר זמן קצר אותו חסיד מיריית רובה.{{הערה|זכרונות שילה, מגדל עז, עמ' רנב}}.


===מסע ברדיטשוב===
===מסע ברדיטשוב===
4,016

עריכות

תפריט ניווט