7,240
עריכות
אין תקציר עריכה |
כתית למאור (שיחה | תרומות) |
||
שורה 31: | שורה 31: | ||
בתקופות שונות הצביעו על כמה שהם המשיח בן יוסף, היו שאמרו שהוא [[בר כוזיבא]] (ולכן [[הרמב"ם]] לא הביאו, כיון שכבר בא). ובדורות האחרונים אמרו על [[החוזה מלובלין]] כי הוא היה משיח בן יוסף, ונפטר באמצע מלחמתו הרוחנית להבאת המשיח, המשותפת עם כמה מצדיקי דורו, ביום [[תשעה באב]]. | בתקופות שונות הצביעו על כמה שהם המשיח בן יוסף, היו שאמרו שהוא [[בר כוזיבא]] (ולכן [[הרמב"ם]] לא הביאו, כיון שכבר בא). ובדורות האחרונים אמרו על [[החוזה מלובלין]] כי הוא היה משיח בן יוסף, ונפטר באמצע מלחמתו הרוחנית להבאת המשיח, המשותפת עם כמה מצדיקי דורו, ביום [[תשעה באב]]. | ||
יש אומרים שזה רבי [[שלמה מקרלין]] כאשר נהרג ב[[מלחמת נפוליאון]]{{הערה|ספר "קדושת אהרן" - קארלין, ועוד. לעומת זאת, ממכתב [[אדמו"ר הזקן]] ([[התמים]], חוברת ח') משמע כי בין השנים [[תקנ"ה]] - [[תקנ"ו]] ביקר ב[[ליאזנא]].}} - שהיא [[מלחמת גוג ומגוג]] על ידי [[קוזקים|קוזק]] אחד בשם ארמילוס{{הערה|הרבאי אפשר שור, קובץ "בית אהרן וישראל" - [[ | יש אומרים שזה רבי [[שלמה מקרלין]] כאשר נהרג ב[[מלחמת נפוליאון]]{{הערה|ספר "קדושת אהרן" - קארלין, ועוד. לעומת זאת, ממכתב [[אדמו"ר הזקן]] ([[התמים]], חוברת ח') משמע כי בין השנים [[תקנ"ה]] - [[תקנ"ו]] ביקר ב[[ליאזנא]].}} - שהיא [[מלחמת גוג ומגוג]] על ידי [[קוזקים|קוזק]] אחד בשם ארמילוס{{הערה|הרבאי אפשר שור, קובץ "בית אהרן וישראל" - [[תנש"א]] . וכן ב'ומביא גואל' מאת מנחם זיגלבוים.}}. | ||
חסידיו של [[אדמו"ר האמצעי]] אמרו עליו כי העובדה שאמר את [[מאמר|מאמרי החסידות שלו]] בצורה מפורטת ורחבה מעידה כי היה משיח בין יוסף, בעוד שמשיח בן דוד [[תורתו של משיח|יגלה את פנימיות התורה]] בלימוד בצורה של ראיה, משיח בן יוסף יפרש אותה{{הערה|[[רשימות דברים]] עמוד 117}}. | חסידיו של [[אדמו"ר האמצעי]] אמרו עליו כי העובדה שאמר את [[מאמר|מאמרי החסידות שלו]] בצורה מפורטת ורחבה מעידה כי היה משיח בין יוסף, בעוד שמשיח בן דוד [[תורתו של משיח|יגלה את פנימיות התורה]] בלימוד בצורה של ראיה, משיח בן יוסף יפרש אותה{{הערה|[[רשימות דברים]] עמוד 117}}. |