הבחירות לכנסת: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 217 בתים ,  5 בינואר 2021
שורה 57: שורה 57:
===בחירות תשנ"ו===
===בחירות תשנ"ו===
[[קובץ:5c2e030babaf2 1546519307 news main gallery.jpg|ממוזער|קמפיין "נתניהו טוב ליהודים"]]
[[קובץ:5c2e030babaf2 1546519307 news main gallery.jpg|ממוזער|קמפיין "נתניהו טוב ליהודים"]]
בשנת [[תשנ"ו]] כש[[בנימין נתניהו]] התמודד בבחירות,בעקבות החשש שיוקם ממשלת שמאל שתמשיך את [[הסכמי אוסלו]] סברו רובם של [[חסידי חב"ד]] כי הפעם יש להתערב ולהביא לבחירתו בכדי לשמור על שלימות הארץ.
בשנת [[תשנ"ו]] כש[[בנימין נתניהו]] התמודד בבחירות הישירות לראשות הממשלה, בעקבות החשש שלתפקיד יבחר [[שמעון פרס]] מיוזמי [[הסכמי אוסלו]] סברו חלקים מעסקני חב"ד כי הפעם יש להתערב בפירוש למענו של נתניהו.
 
מנגד, עסקנים רבים בראשות הרב [[שלמה מיידנצ'יק]] טענו כי אין לחרוג מהכרעת הרבי שלא להתערב בפוליטיקה.
   
   
הרב אהרונוב הקים צוות פעולה והוביל את הקמפיין 'נתניהו טוב ליהודים', כשתוך כדי הקמפיין, יצאה הודעה לתקשורת מצעירי חב"ד המאשרת כי חב"ד עומדת מאחורי הקמפיין.  
הרב [[יוסף יצחק אהרונוב]] הקים צוות פעולה והוביל את הקמפיין 'נתניהו טוב ליהודים', כשתוך כדי הקמפיין, יצאה הודעה לתקשורת מצעירי חב"ד המאשרת כי הארגון עומד מאחורי הקמפיין.  


הקמפיין נחל הצלחה ואכן ביבי ניצח, אולם בסופו של דבר בגד ביבי בחב"ד והמשיך את [[הסכמי אוסלו]].
הקמפיין נחל הצלחה ואכן נתניהו ניצח, אולם בסופו של דבר הפר נתניהו את הבטחתו ולא עצר את [[הסכמי אוסלו]].


הרב אהרונוב טוען כי כל הפעולה היתה על פי החלטת רבני חב"ד, אך עסקנים חב"דיים אחרים המעורים בפרטים מעידים כי לא התקבל אישור להשתמש בשם חב"ד בענין זה. עד היום לא התפרסמה החלטה כתובה של הרבנים.
הרב אהרונוב טען כי כל הפעולה הייתה על פי החלטת רבני חב"ד, אך עסקנים חב"דיים אחרים מעידים כי לא התקבל אישור מאף רב להשתמש בשם חב"ד לעניין זה. עד היום לא התפרסמה הבהרה כתובה מהרבנים.


==ראו גם==
==ראו גם==
11,340

עריכות

תפריט ניווט