משיח בן יוסף: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 690 בתים ,  3 בינואר 2021
שורה 14: שורה 14:
==ענינו==
==ענינו==
ע"פ מדרש תנחומא משיח בן יוסף נמשל ל[[שור]], ואילו משיח בן [[דוד]] נמשל לחמור{{הערה|במדרש תנחומא (בראשית אות א' דף ז ע"א): משלחי רגל השור זה משיח בן יוסף שנמשל לשור. וחמור זה משיח בן דוד, שנאמר (זכריה ט') [[עני]] ורוכב על החמור.}}.
ע"פ מדרש תנחומא משיח בן יוסף נמשל ל[[שור]], ואילו משיח בן [[דוד]] נמשל לחמור{{הערה|במדרש תנחומא (בראשית אות א' דף ז ע"א): משלחי רגל השור זה משיח בן יוסף שנמשל לשור. וחמור זה משיח בן דוד, שנאמר (זכריה ט') [[עני]] ורוכב על החמור.}}.
משימתו העיקרית של המשיח בן יוסף יהיה לבשר אודות ביאת [[משיח בן דוד]], והוא יכין את העולם לקראת [[ביאת משיח]], ואף לחלק מן הדעות יבנה את [[בית המקדש]] ו[[קיבוץ גלויות|יקבץ את עם ישראל]]{{הערה|ראו פרקי היכלות רבתי פרק לט, ספר זרובבל, מדרש אגדת משיח (רובם מצוטטים בלקח טוב על פרשת בלק, במדבר כד, יז) וראו גם ברש"י דיבור המתחיל חרשים במסכת סוכה נב, ב.}}, ולאחר שיבוא [[משיח בן דוד]] הוא יהיה מושל תחתיו.


[[המהר"ל מפראג]] מסביר ש[[יהודה]] נמשל ל[[מוח]] שהוא מסמל את שלטון המוחין והדעת, ו[[יוסף]] שהוא כנגד ה[[לב]] מסמל את שלטון המידות והרגש, ולכן שניהם הם אבות האומה היהודית, אולם ההנהגה האמיתית שייכת ל[[יהודה]] משום שה[[מוח]] הוא הראשון מבין האיברים, אולם בזמן הגלות שעם ישראל הולך אחרי ה[[לב]],[[יוסף]] הוא זה שמושל{{הערה|שם=המהר"ל|נצח ישראל, פרק ל"ז}}.
[[המהר"ל מפראג]] מסביר ש[[יהודה]] נמשל ל[[מוח]] שהוא מסמל את שלטון המוחין והדעת, ו[[יוסף]] שהוא כנגד ה[[לב]] מסמל את שלטון המידות והרגש, ולכן שניהם הם אבות האומה היהודית, אולם ההנהגה האמיתית שייכת ל[[יהודה]] משום שה[[מוח]] הוא הראשון מבין האיברים, אולם בזמן הגלות שעם ישראל הולך אחרי ה[[לב]],[[יוסף]] הוא זה שמושל{{הערה|שם=המהר"ל|נצח ישראל, פרק ל"ז}}.

תפריט ניווט