אגרת התשובה - פרק י"ב: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
שורה 9: שורה 9:


==סיכום הפרק==
==סיכום הפרק==
הדרך בה יכול גם בעל תשובה לשמוח ביסורי הגוף{{הערה|יסורים מהשמים או מידי הבריות.}} היא, להתבונן שיסורים אלו ממרקים עוונותיו ומצילים אותו מדין קשה פי כמה בעולם הבא.{{ש}}{{ש}}
הדרך בה יכול גם בעל תשובה לשמוח ביסורי הגוף{{הערה|יסורים מהשמים או מידי הבריות.}} היא, להתבונן שיסורים אלו ממרקים עוונותיו ומצילים אותו מדין קשה פי כמה בעולם הבא.


:'''ומסיים ומסכם אדמור הזקן את התניא'''{{הערה|אגרת התשובה וקונטרס אחרון נוספו לתניא בשנת תקע"ד (בשנה שאחרי הסתלקותו), '''וכאן''' סיים [[אדמו"ר הזקן]] את התניא.}} על שלושת חלקיו{{הערה|ליקוטי אמרים, שער היחוד והאמונה ואגרת התשובה.}}{{ש}}
ומסיים ומסכם אדמו"ר הזקן את התניא{{הערה|אגרת התשובה וקונטרס אחרון נוספו לתניא בשנת תקע"ד (בשנה שאחרי הסתלקותו), '''וכאן''' סיים [[אדמו"ר הזקן]] את התניא.}} על שלושת חלקיו{{הערה|ליקוטי אמרים, שער היחוד והאמונה ואגרת התשובה.}} במילים '''ודעת לנבון  נקל ומשכיל על דבר ימצא טוב''', דהיינו:
:במילים '''ודעת לנבון  נקל ומשכיל על דבר ימצא טוב''', דהיינו:


*  כל שלושת סוגי העבודה{{הערה|מידות, אמונה ותשובה.}} באים לפועל על ידי תקיעת '''הדעת'''.
*  כל שלושת סוגי העבודה{{הערה|מידות, אמונה ותשובה.}} באים לפועל על ידי תקיעת '''הדעת'''.
*  ולאחר '''שמתבוננים''' בפועל - מתברר שהדבר גם '''נקל'''.
*  ולאחר '''שמתבוננים''' בפועל - מתברר שהדבר גם '''נקל'''.
*  עבודה זו מגלה נקודת היהדות '''משכיל''', ומאירה בכל הכוחות עד '''דבר'''{{הערה|עניין הדיבור, מלכות.}},
*  עבודה זו מגלה נקודת היהדות '''משכיל''', ומאירה בכל הכוחות עד '''דבר'''{{הערה|עניין הדיבור, מלכות.}},
*  ועל ידי יגיעה מגיעים ל '''מציאה'''{{הערה|"מציאה" היא למעלה ממדידה והגבלה.}} של '''טוב'''{{הערה|ואמרו חז"ל אין טוב אלא תורה.}}.
*  ועל ידי היגיעה מגיעים ל'''מציאה'''{{הערה|"מציאה" היא למעלה ממדידה והגבלה.}} של '''טוב'''{{הערה|ואמרו חז"ל אין טוב אלא תורה.}}.
 


==מושגים יסודיים בפרק==
==מושגים יסודיים בפרק==

תפריט ניווט