דבר מלכות תולדות (א'): הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
(וואו....... דבר מלכות עמוק!!!!!)
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
'''דבר מלכות תולדות (א')''' זהו ה'דבר מלכות' הראשון מבין שני שיחות ה[[דבר מלכות]] שאמר [[הרבי שליט"א]] על [[פרשת תולדות]], שיחת הדבר מלכות הזאת מורכבת משיחות שאמר הרבי בשנת [[תשנ"ב]] בליל יום שלישי [[כ"ה חשוון]], ליל יום חמישי א' דראש חודש [[כסלו]], ושבת, ב' כסלו פרשת תולדות. השיחה [[הגהה|הוגהה]] על-ידי הרבי ב[[לשון הקודש]].
'''דבר מלכות תולדות (א')''' זהו ה'דבר מלכות' הראשון מבין שני שיחות ה[[דבר מלכות]] שאמר [[הרבי שליט"א]] על [[פרשת תולדות]], שיחת הדבר מלכות הזאת מורכבת משיחות שאמר הרבי בשנת [[תשנ"ב]] בליל יום שלישי [[כ"ה חשוון]], ליל יום חמישי א' דראש חודש [[כסלו]], ושבת, ב' כסלו פרשת תולדות. השיחה [[הגהה|הוגהה]] על-ידי הרבי ב[[לשון הקודש]].


בדבר מלכות זה הרבי מסביר את משמעות שמה של [[פרשת תולדות]] ביחס לשמה של [[פרשת נח]], וענייני שמות אלה בעבודת האדם.
בדבר מלכות זה הרבי מסביר את משמעות שמה של [[פרשת תולדות]] ביחס לשמה של [[פרשת נח]], וענייני שמות אלה בעבודת האדם. וכן בשיחה מסביר הרבי את מעלתם של ישראל על התורה, ובישראל גופא הרבי מחדש שהגוף קודם במעלתו לנשמה, ואת זה מגלים על-ידי קיום התורה ומצוות.


שיחה זו היא חלק מהרצף של שיחות הרבי המוגהות שנאמרו במשך השנה האחרונה בה שמענו שיחות על ידי הרבי, המכונות [[דבר מלכות]].
שיחה זו היא חלק מהרצף של שיחות הרבי המוגהות שנאמרו במשך השנה האחרונה בה שמענו שיחות על ידי הרבי, המכונות [[דבר מלכות]].


==רקע==
==רקע==
בשיחה מסביר הרבי את מעלתם של ישראל על התורה, ובישראל גופא הרבי מחדש שהגוף '''קודם''' במעלתו לנשמה, ואף לסדר השתלשלות!
השיחה נאמרה ב[[חודש כסלו]], ועניינו של חודש כסלו מודגש בימים הטובים שיש בו, שהם ימי [[חג החנוכה]] ו[[יומי דפגרא חסידיים|יומי דפגרא החסידיים]] שבו - [[יו"ד כסלו]] [[י"ט כסלו]]. המשותף בין כל הימים האלה הוא השמן - נס פח השמן ב[[חנוכה]] וגילוי ה'שמן' של התורה - תורת החסידות ב[[יו"ד כסלו|יו"ד]] ו[[י"ט כסלו]]. 
{{להשלים}}
   
   
==סיכום==
==סיכום==
שורה 24: שורה 23:


תולדותיו של יצחק הם יעקב ועשיו, יעקב מורה על הנשמה ועשיו על הגוף. וזוהי הסיבה שעשיו ויתר על הבכורה ליעקב - שהגוף הכניס עצמו בנשמה, ועל-ידי כך מתגלה בו העצם. וזהו גם הסיבה שכתב רש"י "אלה תולדות יעקב ועשיו האמורים הפרשה" - יעקב קודם לעשיו שיעקב (הנשמה) נכנסת בעשיו (הגוף) ועל ידי קיום התורה ומצוות (האמורים בפרשה) מגלה בו את העצם.
תולדותיו של יצחק הם יעקב ועשיו, יעקב מורה על הנשמה ועשיו על הגוף. וזוהי הסיבה שעשיו ויתר על הבכורה ליעקב - שהגוף הכניס עצמו בנשמה, ועל-ידי כך מתגלה בו העצם. וזהו גם הסיבה שכתב רש"י "אלה תולדות יעקב ועשיו האמורים הפרשה" - יעקב קודם לעשיו שיעקב (הנשמה) נכנסת בעשיו (הגוף) ועל ידי קיום התורה ומצוות (האמורים בפרשה) מגלה בו את העצם.
{{להשלים}}


==קישורים חיצוניים==
==קישורים חיצוניים==
12,829

עריכות

תפריט ניווט