תיבת נח: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 1,431 בתים ,  4 בנובמבר 2020
התכוונתי לזה
(התכוונתי לזה)
שורה 33: שורה 33:
על הפסוק "בא אל התיבה" מבאר ה[[בעל-שם-טוב]] שהמילה '''תיבה''' מבחינה רוחנית מדברת אודות תיבות ה[[תפילה]] וה[[תורה]]. שיהודי צריך להיכנס ולהיות מוקף בתיבות התורה והתפילה וכך הוא יהיה מוגן מה[[מבול]] הרוחני ששורר בעולם, נסיונות העולם הזה{{הערה|תורה אור פרשת נח ט' א'}}.
על הפסוק "בא אל התיבה" מבאר ה[[בעל-שם-טוב]] שהמילה '''תיבה''' מבחינה רוחנית מדברת אודות תיבות ה[[תפילה]] וה[[תורה]]. שיהודי צריך להיכנס ולהיות מוקף בתיבות התורה והתפילה וכך הוא יהיה מוגן מה[[מבול]] הרוחני ששורר בעולם, נסיונות העולם הזה{{הערה|תורה אור פרשת נח ט' א'}}.


בהזדמנויות רבות התייחס [[הרבי]] לעזיבת [[בית חיינו]] עם סיום חודש החגים , [[חודש תשרי]], וביאר אותו באריכות רבה מנקודות מבט שונות תוך כדי שמסביר את הרגשתו של כל יהודי בסיום חודש תשרי{{הערה|ראו בשיחה מדר"ח מרחשון תשמ"ט}}:
הרבי השווה את התיבה להימצאות בבית מדרשו ב[[770]]. והסביר שאלו ש[[נסיעה לרבי|נסעו אליו]] לחודש תשרי הם כמו בתיבה - קרובים לקדושה ורחוקים מכל ענייני החול ולכן אינם רוצים לעזוב את ה'תיבה' וללכת בחזרה ל[[שליחות]] בעירם.


{{ציטוט|תוכן=כאשר מדובר אודות יהודים אשר מרצונם הטוב עזבו את מקומם ו"בחרו בחלק היפה", גלו למקום תורה ומקום תפילה, ביהכנ"ס וביהמ"ד, ד' אמות של תורה עבודה וצדקה, דנשיא דורנו כ"ק מו"ח אדמו"ר, והסתופפו יחד ("פארבראכט צוזאמען") משך חודש תמים, חודש תשרי המרובה במועדות . . הרי בודאי בימים אלו הם רחוקים מעניני החול, ומעמדם ומצבם הוא בדוגמת ה"תיבה" וא"כ, הם טוענים, למה לנו לצאת מה"תיבה", לשוב "איש תחת גפנו ותחת תאנתו" למקומות כאלו שבהם מתעסקים בעניני החול"?}}
אך ביאר שיש את הזמן שהאדם צריך להיות סגור בתיבה ("בא אל התיבה"), אך כאשר מגיע הזמן של העבודה בעולם הוא צריך לקחת את הכוחות ששאב בתיבה ולצאת ממנה ("צא מן התיבה") כדי לעשות ל[[ה']] [[דירה בתחתונים]] במשך שאר השנה{{הערה|ראו בשיחה מדר"ח מרחשון תשמ"ט}}.
 
בהמשך הדברים מביא הרבי את המענה לזה:
 
{{ציטוט|תוכן=הקב"ה פונה אל כל אחד ואחת ואומר לו: "עת לכל חפץ", לכל דבר יש את הזמן שלו, יש זמנים שבהם האדם צריך להיות סגור בתיבה "בא אל התיבה", אולם כעת זה זמן של "צא מן התיבה", לעשות לו ית' דירה בתחתונים, עד לתחתון שאין תחתון למטה הימנו. . . ועד"ז בנוגע לאלו שהיו ב"ד' אמותיו של נשיא דורנו", שהשהיה היא נתינת כח שצריכה להשפיע על כל השנה כולה, שגם כאשר יחזרו לביתם ויהיו "איש תחת גפנו ותחת תאנתו", ינצלו את ההשפעה שהם קבלו ממקום זה, כדי להשפיע שם".}}
 
הרבי מבאר שיהודי צריך לא להישאר בתיבה ברוחנית שלו, אלא להשתמש בכשרונותיו ו[[הפצת היהדות|להפיץ את היהדות]] כפי שיכול.


==קישורים חיצוניים==
==קישורים חיצוניים==

תפריט ניווט