עין הרע: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 1,928 בתים ,  1 בנובמבר 2020
שורה 24: שורה 24:
במענה לאחד שכתב לרבי אודות חברו שמפחד מעין הרע ענה הרבי{{הערה|1=[https://chabadlibrary.org/books/admur/ig/13/4363.htmilFN=c:\projects\otzar770\ocr_files\main\egrot\13\B0000094.tif&ilIF=G&ilSC=30: אגרות קודש כרך י"ג עמוד צ"ד]}}
במענה לאחד שכתב לרבי אודות חברו שמפחד מעין הרע ענה הרבי{{הערה|1=[https://chabadlibrary.org/books/admur/ig/13/4363.htmilFN=c:\projects\otzar770\ocr_files\main\egrot\13\B0000094.tif&ilIF=G&ilSC=30: אגרות קודש כרך י"ג עמוד צ"ד]}}
{{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=הרי בענינים כגון אלו, כשאין משימים לב לזה כלל והיסח הדעת בתכלית, מבטלים אותם, וכיון שהזכיר עד"ז [=על דרך זה] במכתבו, הנה יבדוק את ה[[תפילין]] שלו ואת ה[[מזוזה|מזוזות]] בדירתם, וזוגתו תי' [=תחיה] תחזיק במנהג בנות ישראל הכשרות להפריש ל[[צדקה]] קודם [[נרות שבת|הדלקת הנרות]] בכל עש"ק [=ערב [[שבת קודש]]] וערב יום טוב.}}
{{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=הרי בענינים כגון אלו, כשאין משימים לב לזה כלל והיסח הדעת בתכלית, מבטלים אותם, וכיון שהזכיר עד"ז [=על דרך זה] במכתבו, הנה יבדוק את ה[[תפילין]] שלו ואת ה[[מזוזה|מזוזות]] בדירתם, וזוגתו תי' [=תחיה] תחזיק במנהג בנות ישראל הכשרות להפריש ל[[צדקה]] קודם [[נרות שבת|הדלקת הנרות]] בכל עש"ק [=ערב [[שבת קודש]]] וערב יום טוב.}}
===עין הרע בחסידים===
הרבי אומר{{הערה|התוועדויות תשד"מ כרך א, עמוד 479.}} שאצל חסידים שקשורים ל[[נשיא הדור]] לא שולטת עין הרע. וכמו שאמר [[רבי יוחנן]]{{הערה|שם=א}} שהוא מזרעו של '''יוסף''' שלא שולטת בו עין הרע. כך אצל חסידים {{ציטוטון|"זרעו של יוסף" '''(נשיא דורנו ששמו יוסף)'''}}.
===סיום הרמב"ם===
לפני סיום הרמב"ם בפעם הראשונה, שאל ה[[פני מנחם]] (האדמו"ר מגור) את הרבי, למה עושים בפרסום הרי ידוע שלוחות שניות שנתנו בפרסום - נשברו, משום עין הרע. ואם כן אולי כדאי לעשות את הסיום בצנעא?
על כך ענה לו הרבי{{הערה|התוועדויות תשד"מ כרך ב'.}}:{{ציטוט|מרכאות=כן|איתא בגמרא שבנוגע לעניין של תורה – גם הפירסום בפני ששים ריבוא אינו מספיק. ועל-פי-זה – הלוואי שהפירסום יהיה גדול כל-כך עד שיתכוננו להשתתפותם של ששים רבוא מישראל... שאז יהיה מקום לחשוב האם אחד צריך לצאת כדי שלא יהיה פירסום בפני ששים רבוא מישראל!...
מתן  תורה היה במעמד ששים רבוא מישראל, מספר הכולל רק אנשים לאחרי בר-מצוה או כ' שנה, ומלבדם היו נשים וטף, וגם "ערב רב", ומלבדם – ריבוי מלאכים, המרכבה העליונה, וכו' וכו' – פרסום ורעש שאין דוגמתו כלל! ולכן, גם אם יש לחשוש (מענין בלתי רצוי) כתוצאה מהרעש והפרסום שהיה במתן-תורה – הרי הזהירות מזה מובטחת בלאו-הכי!...}}


{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
2,913

עריכות

תפריט ניווט