צלם: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
←צ' דצלם: תיקנתי שגיאה
מ (החלפת טקסט – " {{הערה|" ב־"{{הערה|") תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד |
(←צ' דצלם: תיקנתי שגיאה) תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד |
||
שורה 5: | שורה 5: | ||
==חלקי הצלם== | ==חלקי הצלם== | ||
יש בצלם שני חלקים, חלק אחד בתוך האדם בבחינת אור פנימי, וחלק שני המקיף את האדם{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/adhaz/lkutey/18/51b&search=%D7%A6%D7%9C%D7%9D ליקוטי תורה פרשת שלח]}}. החלק המקיף הוא [[אותיות]] ל' ומ' שבצלם, הנקראים "מזל" האדם (כמאמר הגמרא [[איהו לא חזי מזלייהו חזי]]), והם שורים באדם רק לאחר שזיכך את חומרו וגופו, והוא כח השכלי שמכח הנשמה{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/adhaam/tshu/2/6d/6d&search=%D7%A6%D7%9C%D7%9D שערי תשובה לאדמו"ר האמצעי, ו' ב]}}. | יש בצלם שני חלקים, חלק אחד בתוך האדם בבחינת אור פנימי, וחלק שני המקיף את האדם{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/adhaz/lkutey/18/51b&search=%D7%A6%D7%9C%D7%9D ליקוטי תורה פרשת שלח]}}. החלק המקיף הוא [[אותיות]] ל' ומ' שבצלם, הנקראים "מזל" האדם (כמאמר הגמרא [[איהו לא חזי מזלייהו חזי]]), והם שורים באדם רק לאחר שזיכך את חומרו וגופו, והוא כח השכלי שמכח הנשמה{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/adhaam/tshu/2/6d/6d&search=%D7%A6%D7%9C%D7%9D שערי תשובה לאדמו"ר האמצעי, ו' ב]}}. | ||
=== | ===צ' דצלם=== | ||
על ידי הצלם בא אור הנשמה לתוך הגוף ומאיר בו, ומכאן שורש השמחה והתענוג בעבודת ה', שהיא שמחה גשמית הנשפעת מכח הנשמה{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/adhaam/ner/2/47a&search=%D7%A6%D7%9C%D7%9D אדמו"ר האמצעי, נר מצוה ותורה אור שער האמונה מז, א]}}. והוא רוחניות המזל הנעלם המגדל ומוסיף כח העצם דהיינו כמו שאנו רואים בגידול כח עצם השכל בתינוק מיום ליום שהוא בא מכח הנעלם מ"ם דצלם כו' שמכה ומגדל בהעלם לכח עצם שכלו שיהיה יותר מוכן ומוצלח להמציא מיני התחכמות יתירה מכפי כח עצם שכלו הראשון כמו שכתוב ימים ידברו כו' כידוע, והוא משפיע בבחינת ההעלם במה שנמצא חומר [[היולי]] הפשוט{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/adhaam/pirush/2/10c&search=%D7%A6%D7%9C%D7%9D אדמו"ר האמצעי, פירוש המילות - ומעשה ידיו מגיד הרקיע, י, ג]}}. | על ידי הצלם בא אור הנשמה לתוך הגוף ומאיר בו, ומכאן שורש השמחה והתענוג בעבודת ה', שהיא שמחה גשמית הנשפעת מכח הנשמה{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/adhaam/ner/2/47a&search=%D7%A6%D7%9C%D7%9D אדמו"ר האמצעי, נר מצוה ותורה אור שער האמונה מז, א]}}. והוא רוחניות המזל הנעלם המגדל ומוסיף כח העצם דהיינו כמו שאנו רואים בגידול כח עצם השכל בתינוק מיום ליום שהוא בא מכח הנעלם מ"ם דצלם כו' שמכה ומגדל בהעלם לכח עצם שכלו שיהיה יותר מוכן ומוצלח להמציא מיני התחכמות יתירה מכפי כח עצם שכלו הראשון כמו שכתוב ימים ידברו כו' כידוע, והוא משפיע בבחינת ההעלם במה שנמצא חומר [[היולי]] הפשוט{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/adhaam/pirush/2/10c&search=%D7%A6%D7%9C%D7%9D אדמו"ר האמצעי, פירוש המילות - ומעשה ידיו מגיד הרקיע, י, ג]}}. | ||
===ל' דצלם=== | ===ל' דצלם=== | ||
מי"ג שנה עד כ' שנה גדל האדם גידול שני והוא בעצם כח השכל שבמוח [[חכמה ובינה]], שאינו שייך להתפעלות הלב כלל רק להשכיל השכלות עמוקות שיתחזק כח השכל ממקורו, עד שהמדות שבלב נגררים אחר השכל, ונעשה לבו ברשותו, שהמוח שליט על הלב, וזהו ב[[אהבה]] ויראה שבשכל עצמו שהן רק בבחינת השכל אלקי ומוח שליט על הלב, וזה תלוי במזל דוקא דמזל מחכים להוסיף אור בעצם החכמה מאין, והוא למ"ד דצלם דלמ"ד הוא חב"ד עצמו שנתגדל ממקור החכמה{{הערה|שם=שערי תשובה}}}. | מי"ג שנה עד כ' שנה גדל האדם גידול שני והוא בעצם כח השכל שבמוח [[חכמה ובינה]], שאינו שייך להתפעלות הלב כלל רק להשכיל השכלות עמוקות שיתחזק כח השכל ממקורו, עד שהמדות שבלב נגררים אחר השכל, ונעשה לבו ברשותו, שהמוח שליט על הלב, וזהו ב[[אהבה]] ויראה שבשכל עצמו שהן רק בבחינת השכל אלקי ומוח שליט על הלב, וזה תלוי במזל דוקא דמזל מחכים להוסיף אור בעצם החכמה מאין, והוא למ"ד דצלם דלמ"ד הוא חב"ד עצמו שנתגדל ממקור החכמה{{הערה|שם=שערי תשובה}}}. |