התפצלות חסידות חב"ד (תרכ"ו): הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(←‏היחסים בין ליובאוויטש לענפים שהתפצלו: מה שייך גירסא? יש ספר נדפס ויודעים שבוילנא...)
שורה 218: שורה 218:
==יחס רבותינו נשיאנו לענפים השונים==
==יחס רבותינו נשיאנו לענפים השונים==
[[קובץ:בזפלוב שמואל.jpg|שמאל|ממוזער|250px|הרב [[שמואל בזפלוב]], שסרב לרשת את מקומו של רבי [[שמריהו נח שניאורסון]] מבברויסק - קאפוסט עקב היותו מקושר לליובאוויטש]]
[[קובץ:בזפלוב שמואל.jpg|שמאל|ממוזער|250px|הרב [[שמואל בזפלוב]], שסרב לרשת את מקומו של רבי [[שמריהו נח שניאורסון]] מבברויסק - קאפוסט עקב היותו מקושר לליובאוויטש]]
[[אדמו"ר המהר"ש]] ו[[אדמו"ר הרש"ב]] שהיו רביים בזמן הפיצול עצמו, התייחסו באופן ביקורתי לענפים השונים, ואילו לאחר סיום הפיצול, [[אדמו"ר הריי"צ]] ו[[אדמו"ר שליט"א]] אמרו שפעם היה נהוג שלא להשתמש בספרי החסידות שלהם אך כיום כבר אפשר והחשיבו אותם חלק מאדמורי חב"ד אך כענפים שונים.
למרות היחס הביקורתי בליובאוויטש בעבר לענפים השונים, כיום אמר [[אדמו"ר שליט"א]] שפעם היה נהוג שלא להשתמש בספרי החסידות שלהם, אך כיום כבר אפשר. [[הרבי הריי"צ]] והרבי החשיבו את אדמו"רי החצרות חלק מאדמורי חב"ד, אך כענפים שונים.


כאשר ערכו את [[קובץ יגדיל תורה (ניו יורק)|קובץ יגדיל תורה]] הכניסו העורכים מדבריו של רבי [[יצחק דובער שניאורסון (נכד אדמו"ר הצמח צדק)|יצחק דובער שניאורסון]] (המהרי"ד) מ[[חסידות חב"ד - ליאדי|ליאדי]] במדור "חסידים הראשונים", וכשהביאו את הקובץ לפני הרבי ל[[הגהה]] הורה הרבי להעביר את זה למדור "רבותינו נשיאנו"{{הערה|[[שלום דובער לוין]], ספר "עבודת הקודש" עמוד כ"ג}}.
כאשר ערכו את [[קובץ יגדיל תורה (ניו יורק)|קובץ יגדיל תורה]] הכניסו העורכים מדבריו של רבי [[יצחק דובער שניאורסון (נכד אדמו"ר הצמח צדק)|יצחק דובער שניאורסון]] (המהרי"ד) מ[[חסידות חב"ד - ליאדי|ליאדי]] במדור "חסידים הראשונים", וכשהביאו את הקובץ לפני הרבי ל[[הגהה]] הורה הרבי להעביר את זה למדור "רבותינו נשיאנו", אך בהפסק שלוש נקודות בינו לבין אדמו"ר הרש"ב{{הערה|[[שלום דובער לוין]], ספר "עבודת הקודש" עמוד כ"ג}}.


כמו כן באחת השיחות{{הערה|שיחת ליל [[הושענא רבא]] [[תשנ"ב]]}} הצביע הרבי על כך ש[[אדמו"ר הריי"צ]] היה נוהג לכתוב על בניו ונכדיו השונים של [[הצמח צדק]] את התואר "אדמו"ר", ומכך לומדים שכל יהודי יכול להיות אדמו"ר.
כמו כן באחת השיחות{{הערה|שיחת ליל [[הושענא רבא]] [[תשנ"ב]]}} הצביע הרבי על כך ש[[אדמו"ר הריי"צ]] היה נוהג לכתוב על בניו ונכדיו השונים של [[הצמח צדק]] את התואר "אדמו"ר", ומכך לומדים שכל יהודי יכול להיות אדמו"ר.

תפריט ניווט