פרשת כי תבוא: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 1,708 בתים ,  15 בספטמבר 2020
מ (החלפת טקסט – "</ref>" ב־"}}")
שורה 27: שורה 27:
*'''שביעי''' - משה רבינו מזכיר לבני ישראל את מה ש[[הקב"ה]] עשה למענם ב[[יציאת מצרים]] ובמשך ארבעים שנים ב[[מדבר (בחסידות)|מדבר]]. משה ממשיך ואומר שלכן על בני ישראל לשמור את המצוות.
*'''שביעי''' - משה רבינו מזכיר לבני ישראל את מה ש[[הקב"ה]] עשה למענם ב[[יציאת מצרים]] ובמשך ארבעים שנים ב[[מדבר (בחסידות)|מדבר]]. משה ממשיך ואומר שלכן על בני ישראל לשמור את המצוות.


==בתורת החסידות==
[[הרבי מליובאוויטש]] דורש{{הערה|[[לקוטי שיחות]] חי"ד עמ' 99 ואילך}} ביאור על ביטוי "עד היום הזה"
שנמצא כמה פעמים בתורה:
א. "על כן שם העיר באר שבע עד היום הזה"
{{הערה|תולדות כו, לג}} ב. "על כן לא יאכלו בני ישראל את
גיד הנשה . . עד היום הזה" {{הערה|וישלח לב, לג}} ג. "ולא
ידע איש את קבורתו עד היום הזה" {{הערה|ברכה לד, ו}}.
ובכולם הפירוש הוא עד ועד בכלל, כלומר, שהוא
כולל גם את "היום הזה".
וא"כ מדוע מפרש כאן [[רש"י]], באופן שונה
מהרגיל, שהכוונה היא עד ולא עד בכלל, ש"היום
הזה" כבר השתנה המצב, ו"הבנתי שאתם דבקים
וחפצים במקום"?
ויש לבאר בפשטות:
את התיבות "ולא נתן ה' לב לדעת" פירש רש"י
"להכיר את חסדי המקום ולידבק בו", והיינו, ש"עד
היום הזה" לא דבקו בני ישראל במקום.
אמנם, לפי זה יוקשה ביותר, שהרי מפורש לעיל
){{הערה|ואתחנן ד, ד}} "ואתם הדבקים בה' אלקיכם חיים
כולכם היום", שישראל דבוקים במקום!
ועל כן, אי אפשר לפרש כאן "עד היום הזה"
באופן של "עד בכלל", שהרי אז יצא שגם "היום
הזה" לא דבקו ישראל בה', וזה לא יתכן כנ"ל. ועל
כרחנו לפרש באופן ש"לא עד בכלל", ו"היום הזה"
בני ישראל כן דבקים בהקב"ה.
==קישורים חיצונים==
==קישורים חיצונים==
*[http://www.chabad.co.il/?template=topic&topic=172 רעיונות לפרשת כי תבוא] - {{חב"ד בישראל}}
*[http://www.chabad.co.il/?template=topic&topic=172 רעיונות לפרשת כי תבוא] - {{חב"ד בישראל}}
542

עריכות

תפריט ניווט