ספירת הגבורה: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 455 בתים ,  20 בנובמבר 2009
בעריכה
(בעריכה)
(בעריכה)
שורה 7: שורה 7:


==ענינה==
==ענינה==
ספירת הגבורה נקראת ב[[פתח אליהו]] בשם "דרועא שמאלא", בניגוד ל[[ספירת החסד]] שהיא "דרועא ימינא". ענין ספירת הגבורה הוא בניגוד לספירת החסד. ספירת החסד ענינה הוא ההשפעה, ותוכנה הפנימי הוא ה[[אהבה]], ספירת הגבורה ענינה הוא מידת הדין והצמצום, שבפנימיותו הוא ההשפעה בתגבורת. תוכנה הפנימי של ספירת הגבורה הוא מידת ה[[יראה]].
ספירת הגבורה היא הספירה השניה מבין ה[[מידות]], ועומד היא במקביל לספירת ה[[חסד]]. אלא שספירת החסד היא ב[[קו הימין]] וספירת הגבורה היא ב[[קו המשמאל]]. והענין הוא שספירת החסד היא בבחינת השפעה רבה, וספירת הגבורה היא בבחינת מידת הדין, שהיא השפעה בצמצום. משום כך ספירת הגבורה נקראת ב[[פתח אליהו]] בשם "דרועא שמאלא", בניגוד ל[[ספירת החסד]] שהיא "דרועא ימינא".


ספירת הגבורה נמצאת ב[[קו השמאל]] ומהוה המשך ל[[ספירת הבינה]]. עניינה הוא מדידה והגבלה, היינו שההשפעה תהיה בדיוק לפי כלי המקבל.
==בבחינת יראה==
מידתו הפנימית של ספירת הגבורה היא מידת ה[[יראה]]. שענין היראה הוא בריחוק, לעומת מידת ה[[אהבה]]שהיא בבחינת קירוב. מידת היראה ב[[עבודת ה']] מיוחדת במצות [[יראת ה']].
 
==השפעה בתגבורת==
אף כי מבואר כי ספירת הגבורה היא בבחינת מידת הדין והצמצום, הרי שבאופן פנימי ענינו הוא השפעה בתגבורת. וכיוון שהשפעה זו היא בתגבורת צריכה היא לבוא דווקא בצמצום.


==מידתו של יצחק==
==מידתו של יצחק==
1,323

עריכות

תפריט ניווט