2,913
עריכות
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 10: | שורה 10: | ||
אדמו"ר המהר"ש מבאר{{הערה|[[תורת שמואל]] [[תרכ"ז]] לך לך יד}} שכפל הוא בחינת ה[[בינה]] שהוא בחינת [[סובב כל עלמין]], ששם אין אחיזה ויניקה ל[[חיצונים]], ובמילא זוהי בחינה של [[גאולה]]. | אדמו"ר המהר"ש מבאר{{הערה|[[תורת שמואל]] [[תרכ"ז]] לך לך יד}} שכפל הוא בחינת ה[[בינה]] שהוא בחינת [[סובב כל עלמין]], ששם אין אחיזה ויניקה ל[[חיצונים]], ובמילא זוהי בחינה של [[גאולה]]. | ||
==אות ה' הכפולה בשם הוי"ה== | |||
ב[[שם ב"ן|מילוי ב"ן]] של [[שם הוי"ה#מילוי אותיותיו|מילויי שם הוי"ה]], המילוי של האות [[ה']], הוא בה' נוספת. | |||
ומבואר ב[[תורת החסידות]]{{הערה|[[תורה אור]] [[חיי שרה]] ד"ה יגלה לן טעמי}} שבאמת [[ה' עילאה]] ו[[ה' תתאה]] שונים מאד: כי הה' היא בחינת [[אורך ורוחב (ספירת הבינה)|אורך ורוחב]] והתפשטות, ואין אורך ורוחב העליון יכול להמשך למטה. אלא, עליו להצטמצם קודם באות וא"ו של שם הוי"ה ואז יכול להמשך למטה, וממנו נוצר בחינת ה' תתאה. | |||
אך ה' תתאה זו, אינה בה [[גילוי]] כה' עילאה. אלא, מאיר בה גילוי אור קלוש ביותר{{הערה|וזהו שאנחנו אומרים ב"אסדר לסעודתא" "דאינון את בשמיה [=שהם אותיות בשם ה'] כפילא [=הה' הכפול] וקלישאה [שההכפלה והגיליו הזה הוא קלוש מאד]. | |||
{{הערות שוליים}} | {{הערות שוליים}} | ||
[[קטגוריה:מספרים]] | [[קטגוריה:מספרים]] |
עריכות