27,797
עריכות
אין תקציר עריכה |
מ (החלפת טקסט – "([^א-ת])עפ"י" ב־"$1על פי") תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד |
||
שורה 9: | שורה 9: | ||
בחסידות נתבאר כי ענינו של פרעה הוא אותיות העורף, שכן הדעת יורד מהראש שבו המוחין [[כתר]] [[חכמה]] ו[[בינה]] דרך ה[[גרון]] לגוף שבחינתו הוא המידות המורגשות שהם [[חג"ת]] [[נה"י]], אבל קליפת פרעה עומדת בעורף שהוא מקום צר ומונעת משפע הדעת להתגלות בגוף, דבר הגורם להשכלה בלי מידות מורגשות, דבר שיש בו אחיזה לסטרא אחרא. | בחסידות נתבאר כי ענינו של פרעה הוא אותיות העורף, שכן הדעת יורד מהראש שבו המוחין [[כתר]] [[חכמה]] ו[[בינה]] דרך ה[[גרון]] לגוף שבחינתו הוא המידות המורגשות שהם [[חג"ת]] [[נה"י]], אבל קליפת פרעה עומדת בעורף שהוא מקום צר ומונעת משפע הדעת להתגלות בגוף, דבר הגורם להשכלה בלי מידות מורגשות, דבר שיש בו אחיזה לסטרא אחרא. | ||
וכביאור [[הבעל שם טוב]] על "כל אשר תמצא ידך לעשות בכחך עשה", שיעשה המעשה שעושה בכל איבריו | וכביאור [[הבעל שם טוב]] על "כל אשר תמצא ידך לעשות בכחך עשה", שיעשה המעשה שעושה בכל איבריו על פי הדעת, ובזה יש התפשטות הדעת בכל איבריו. כך בכללות העולם יש צדיק כמו משה סוד הדעת, ושאר אנשים שבדורו כשהם בחיבור א' עמו נקראו כולם דור דעה, והוא סוד תחיית המתים ומשיח. מה שאין כן ההיפך כשיש פירוד ביניהם נפרדו מהחיות ומהדעת, והוא סיבת הגלות מצרים ופרעה סוד העורף אחורי הדעת{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/bsht/kst/2/370&search=%D7%A2%D7%95%D7%A8%D7%A3 כתר שם טוב ח"ב ע' קע]}}. | ||
==ענינים גשמיים== | ==ענינים גשמיים== |